Grupo Ageas Portugal, dat met 1.281 werknemers en 2.722 tussenpersonen ongeveer 1,7 miljoen klanten bedient, heeft vandaag bekendgemaakt dat het heeft gekozen voor FRISS Fraudedetectie bij Claims om de digitale claimafhandeling te stroomlijnen, fraude te voorkomen en klanten tegen fraude te beschermen.
De realtime oplossing van FRISS is een unieke combinatie van kant-en-klare risico- en fraude-indicatoren en krachtige AI-technieken, zoals voorspellende modellen, netwerkanalyse en tekstmining. Met deze flexibele, toekomstbestendige oplossing tegen claimfraude stimuleert Grupo Ageas Portugal zijn digitale transformatie en worden de activiteiten veilig gestroomlijnd. Klanten profiteren van dienstverlening die verder gaat dan de traditionele verzekering, terwijl hoge risico’s automatisch worden gemarkeerd voor nader onderzoek.
De FRISS oplossing wordt naadloos geïntegreerd met Duck Creek Claims. Om een soepele ervaring voor de schade-experts te garanderen, gaat Grupo Ageas Portugal voor deze oplossing gebruikmaken van de ‘Anywhere Enabled Integration’, die beschikbaar is in Duck Creek’s Content Exchange. Hierdoor profiteren de klanten van de verzekeraar niet alleen van een snelle klantenservice, maar wordt ook het aantal false positives beperkt, zodat de medewerkers zich kunnen richten op de service aan de klant. Dit is een geweldig voorbeeld van een technologisch gedreven samenwerking op het gebied van innovatie.
Sjoerd Smeets, Chief Risk Officer bij Grupo Ageas, vertelt: “Met FRISS hebben we gekozen voor een bedrijf dat zich volledig heeft gewijd aan fraudepreventie. Tijdens het selectieproces lieten zij zien over een omvangrijke kennis van de branche, goede technische oplossingen en met name wendbaarheid te beschikken. We hebben er alle vertrouwen in dat we met FRISS meer fraudegevallen aan het licht kunnen brengen, claims sneller kunnen afhandelen en onze klanten meer kwaliteit kunnen bieden.”
Ariane Braam-Verkoren, Global Alliance Manager bij FRISS, voegt toe: “Bij mijn pogingen de activiteiten van FRISS mondiaal uit te bouwen, kom ik tot mijn enthousiasme veel verzekeraars tegen die zich willen aansluiten bij ons streven naar eerlijke verzekeringen. We zijn er trots op dat we Grupo Ageas mogen verwelkomen in ons midden en hun voorkeurspartner mogen zijn in de strijd tegen fraude in Portugal.”
“Wij willen onze klanten de best mogelijke oplossing bieden op het gebied van risico- en fraudedetectie. Daarom was het voor ons essentieel om de samenwerking te zoeken met een partner als FRISS”, aldus Juan Antonio Costa, landenmanager voor Spanje en Portugal bij Duck Creek Technologies. “Hun oplossing maakt gebruikt van ultramoderne technologieën zoals zelflerende systemen en AI, en Grupo Ageas Portugal heeft er met het oog op zijn klanten en de efficiëntie van de organisatie zeer goed aan gedaan om deze stap in de digitale transformatie snel te zetten.”
Grupo Ageas Portugal zal FRISS Fraudedetectie bij Claims implementeren voor de onderdelen motorrijtuigen, schade, arbeidsongevallen en persoonlijke ongevallen·