. FM Global heet voortaan kortweg FM

 

De zakelijke propertyverzekeraar FM Global gaat voortaan door het leven als FM. FM’s RvB-voorzitter en Chief Executive Officer Malcolm Roberts onthulde het vernieuwde merk, inclusief een nieuw logo en een nieuwe tagline, tijdens de midyear meeting van het bedrijf.  De nieuwe naam en huisstijl weerspiegelt volgens FM  ‘een vernieuwd merk dat de groei en toewijding aan het beschermen van klantrisico’s’.

‘In een omgeving van nieuwe en snel opkomende risico’s, weerspiegelt het vernieuwde merk FM’s veranderende business en impact na bijna twee eeuwen van samenwerking met en bescherming van wereldwijde bedrijven. Met de nieuwe naam en visuele identiteit herkent en verwoordt FM duidelijker de belangrijke rol die het speelt in het bieden van kracht en stabiliteit aan haar klanten, om hen te helpen de waarde van hun bedrijf te beschermen.’

FM zal dienen als moedermerk voor haar vlaggenschip onderlinge verzekeringsmaatschappij en zakelijke propertyverzekeraar AFM (nu bekend als FM Affiliated). De ladingverzekeringsactiviteiten van het bedrijf, de herverzekeringsactiviteiten voor ketels en machines en een nieuwe duurzame energie-unit zullen ook de nieuwe FM-merknaam dragen.“Ons nieuwe merk positioneert ons collectief voor onze volgende golf van succes door duidelijk te maken wie we zijn en waar we voor staan: bescherming, partnerschap en vooruitgang”, aldus Roberts. “We geloven dat door het verenigen van onze bedrijven onder de FM-merknaam, we onze marktpositie zullen stroomlijnen en versterken, waardoor we onze huidige klanten een nog betere ervaring kunnen bieden en meer organisaties kunnen bereiken die onze overtuiging delen dat de meerderheid van materiële schade te voorkomen is.”

FM’s nieuwe ‘titanium’- logo met precieze facetten staat volgens de verzekeraar voor technische innovatie, stabiliteit en de wortels van het bedrijf als Factory Mutual Insurance Company. Het sluit ook aan bij de nieuwe slogan ‘Protect Your Purpose; . Daarnaast suggereert het ontwerp bescherming en eenheid, wat de toewijding van het bedrijf aan haar klanten en makelaars ondersteunt.Het nieuwe merk zal worden getoond tijdens het FM Championship op de TPC Boston in Norton, Massachusetts, een nieuw LPGA Tour evenement dat plaatsvindt van 29 augustus tot 1 september.

Het nieuwe merk markeert een nieuw hoofdstuk in FM’s bijna 200-jarige geschiedenis. Het bedrijf vindt zijn oorsprong in 1835, toen Zachariah Allen, eigenaar van een textielfabriek in Rhode Island, samen met gelijkgestemde fabrikanten een verzekeringsgroep oprichtte die zich richtte op het voorkomen van schade aan eigendommen. De oorspronkelijke naam: de Manufacturers Mutual Fire Insurance Company. In de loop der jaren breidde het bedrijf wereldwijd uit en innoveerde, maar bleef standvastig in de overtuiging dat het merendeel van de materiële schade te voorkomen is. Die filosofie blijft het fundament van FM, ondanks nieuwe uitdagingen zoals klimaatverandering.