Het huidige DIN Assuradeuren en Driessen Assuradeuren gaan samen verder onder de naam Yinco.” Door de samenvoeging wordt een krachtig volmachtbedrijf gecreëerd, waar verzekeringsadviseurs terecht kunnen voor een breed scala aan verzekeringsoplossingen voor gangbare en complexe risico’s. Yinco (Your Insurance Company), vormt de schakel tussen verzekeraars en verzekeringsadviseurs en biedt oplossingen voor zowel de particuliere als zakelijke markt”, stellen beide fusiepartners.
DIN Assuradeuren en Driessen Assuradeuren zijn beiden onderdeel van de financiële adviesorganisatie Yellow Hive. De sterke samenwerking tussen beide bedrijven heeft geleid tot de beslissing om de krachten te bundelen. Directeur Mark Driessen van Driessen Assuradeuren blijft verbonden aan Yellow Hive en gaat zich richten op business development en internationale expansie.
Met de samenvoeging ontstaat een gevolmachtigd verzekeringsbedrijf dat zich richt op verzekeringsoplossingen voor zowel particulieren als de zakelijke markt, met voornamelijk oplossingen voor complexe risico’s in de maritieme industrie, transport- en logistieksector, horeca-, vastgoed- en media- en evenementenbranche. Het volmachtbedrijf biedt voor alle doelgroepen pakketten met scherpe voorwaarden. Yinco werkt nu al samen met meer dan 500 verzekeringsadviseurs.
Complexe risico’s verzekeren
Yinco kan complexe risico’s verzekeren vanwege het grote interne netwerk van specialisten die de behoeftes van de doelgroep kennen. Het bedrijf is vooral sterk in verzekeringen die om zeer specialistische aandacht vragen. Zo zijn er verzekeringspakketten samengesteld voor horecagelegenheden, mediaproducties en evenementen afgestemd op de wensen van de doelgroep. In de huidige markt hebben ondernemers in de horeca, evenementen en mediaproducties te maken met hoge eisen, hoge premies of lastige acceptaties. Yinco is erin geslaagd juist voor deze groep een passende dekking en premie te realiseren.
Grote groeiambities
Yinco koestert aanzienlijke ambities voor groei, zowel op nationaal als internationaal niveau. Het bestaande productassortiment zal daartoe verder uitgebreid worden. Zo zijn er de afgelopen periode al zeven nieuwe én bestaande producten gedigitaliseerd zodat deze online zijn af te sluiten. Het gaat om een evenementen-, mediaproductie-, groepsreis-, bruiloft-, recreatiewoning-, beroepsaansprakelijkheids- en cyberverzekering. Mark Driessen: “Onze focus voor internationale groei ligt in eerste instantie op België, Duitsland en Spanje. Daarna gaan wij verder kijken naar de rest van de Europese markt.”