Aon heeft Aon Broker Copilot gelanceerd, een eigen platform waarvoor patent is aangevraagd en dat gebruikmaakt van kunstmatige intelligentie, grote taalmodellen en voorspellende analyses om het plaatsingsproces van commerciële verzekeringen te transformeren.Aon Broker Copilot is intern ontwikkeld en ontworpen in samenwerking met de frontline-makelaars van het bedrijf. Het is bedoeld om complexe workflows te stroomlijnen, de placementstrategie te verbeteren en betere resultaten te leveren voor klanten die zich in een steeds volatielere risicomgeving bevinden.
“Aon Broker Copilot biedt onze makelaars de tools om te leiden met inzichten op basis van de prioriteiten van klanten en realtime gegevens”, aldus Clyde Bernstein, hoofd plaatsingstechnologie en handelsanalyse bij Aon. “Voor het eerst verzamelen en structureren we gegevens van alle offertes, zowel geaccepteerde als afgewezen, zodat we makelaars en klanten live informatie kunnen bieden over prijzen, de bereidheid van verzekeraars en het marktsentiment. Het is een slimmere, snellere manier om betere beslissingen te nemen.”
Door gegevens van elke offerte te verzamelen en te standaardiseren, ongeacht of deze is geaccepteerd, gebonden of afgewezen, biedt Aon Broker Copilot een ongekend inzicht in hoe de wereldwijde verzekeringsmarkt risico’s prijst. Dankzij deze uitgebreide dataset kan Aon verder gaan dan anekdotische inzichten, waardoor makelaars scherpere, realtime adviezen kunnen geven aan klanten op basis van daadwerkelijk marktgedrag, en niet alleen op basis van gesloten deals. Het vult een cruciale informatiekloof en helpt klanten betere beslissingen te nemen in een dynamische en competitieve omgeving.
Het platform integreert naadloos met Aon’s Risk Analyzer-suite en wordt aangedreven door een van de grootste opslagplaatsen van gestructureerde risicohandelsgegevens in de branche. Het stelt de makelaars van Aon in staat om op het moment van de beslissing analyses te presenteren, offertes van hogere kwaliteit voor te bereiden en op een meer strategische en inzichtelijke manier met verzekeraars te communiceren.
“Naarmate risico’s complexer worden, zal de toekomst van makelaardij toebehoren aan bedrijven die expertise kunnen combineren met informatie op grote schaal. Aon Broker Copilot weerspiegelt hoe Aon een van de meest ambitieuze digitale transformaties in de makelaarswereld doorvoert. Het platform is de volgende stap in voorspellende makelaardij en stelt onze makelaars in staat om met meer precisie, consistentie en inzicht te werken om betere resultaten te leveren voor onze klanten over de hele wereld“, aldus Joe Peiser, CEO van Commercial Risk bij Aon. ”De sector ondergaat een fundamentele verandering.”
“We herdefiniëren hoe kapitaal en risico op elkaar worden afgestemd en maken gebruik van digitale innovatie om snellere, slimmere oplossingen te bieden die onze klanten helpen om opkomende uitdagingen aan te pakken voordat ze escaleren. Door nieuwe en zich ontwikkelende bedreigingen voor te blijven, zorgen we ervoor dat onze klanten veerkrachtig, goed geïnformeerd en klaar zijn om te groeien in een wereld waarin hun meest waardevolle activa nu immaterieel zijn en niet fysiek.”
Het platform wordt eerst gelanceerd bij de teams van Aon’s U.S. National Property en London Global Broking Centre Property, en zal in 2025 en 2026 worden uitgebreid naar andere bedrijfsonderdelen en regio’s.
Aon Broker Copilot is ook een voorbeeld van het 3×3-plan van het bedrijf in de praktijk: het leggen van de lat hoger voor dienstverlening en het opschalen van innovatie binnen het hele bedrijf. Concreet heeft Aon in 2024 1 miljard dollar uitgetrokken om klanten te helpen betere beslissingen te nemen over onderling verbonden kwesties door middel van zijn Risk Capital- en Human Capital-capaciteiten, terwijl AI en geavanceerde analyses worden ingezet om data om te zetten in realtime, bruikbare inzichten.
Met Aon Broker Copilot zet het bedrijf die missie voort en moderniseert het de makelaardij, door de wereldwijde schaal, eigen gegevens en AI-capaciteiten van het bedrijf samen te brengen om klanten te helpen sneller, duidelijker en met meer vertrouwen toegang te krijgen tot kapitaal.