Met een nieuwe geïntegreerde campagne brengt ARAG haar rechtsbijstandverzekering opnieuw onder de aandacht. De verzekeraars begrijpt als geen ander dat een juridisch conflict leidt tot hoge mate van onzekerheid en stress. In psychologische termen: verlies van ‘gevoel van controle’. “ARAG excelleert in het vermogen om bij haar klanten het gevoel van controle terug te brengen. Controleverlies (en herstel) is duidelijk te zien in de campagne, waarbij de wereld van iemand in een juridisch conflict letterlijk op z’n kop wordt gezet… en weer rechtgezet”, aldus de rechtsbijstandverzekeraar in een toelichting.
De psychologie van controleverlies
De gedragswetenschappers van reclamebureau Open Now ontwikkelden een strategie om het gevoel van controle in klantcontact en communicatie meer naar boven te halen. ARAG onderscheidt zich naar eigen zeggen door deskundige, betrokken en empathische juristen en de meest persoonlijke zaakbehandeling. En dat is terug te zien in de hoge klanttevredenheid. ARAG scoort een 8,3 op zaakbehandeling en een 8,7 op telefonisch juridisch advies (2023). Evert Franken, brandmanager bij ARAG: “Dat is een zeer hoge klanttevredenheid in ons segment! Dit bewijst dat klanten en onze businesspartners op ons juridisch advies kunnen vertrouwen. We zijn ontzettend trots dat klanten zo’n goed gevoel hebben bij onze dienstverlening.”
Het concept en de campagne is ontwikkeld door Open Now. De media-inzet is verzorgd door The Committed Agency op 8 april is de campagne van start gegaan op radio en vanaf 15 april is de campagne te zien op out of home en via online video: