“Nu we het ‘voorgerecht’ en ‘toetje’ al zelf maken, willen we, nadat dit een tijdje te hebben uitbesteed, ook het ‘hoofdgerecht’ weer zelf bereiden.” Mei die woorden lichtte Dennis Hurenkamp, Area lead Commercial Lines bij de Rabobank, de keuze van de bank toe om zelf weer een makelaarspoot op te richten voor de (groot)zakelijke verzekeringsmarkt. Hij deed dit gisteren tijdens een door de bank gesponsorde beursborrel in het VNAB Kennis- en Ontmoetingscentrum in Rotterdam.
Daar blikte hij kort terug op de oprichting, opzet en ontwikkeling van de ‘beursafdeling’ van de Rabobank in de afgelopen jaren, die volgens hem sterk werd belemmerd door de maatregelen die werden opgelegd in coronatijd. “Sowieso is volgens hem de opzet van een makelaar binnen de bank geheel anders als daarbuiten. “
Hurenkamp zei blij te zijn dat het fysieke contact met collega’s, klanten en verzekeraars weer mogelijk is en bedankte verzekeraars voor de samenwerking door middel van het beschikbaar stellen van kennis, producten en tekencapaciteit. “Er staat nu een goed team met ervaren mensen onder leiding van Chief Broking Officer Kirsten Duindam.