IVR lanceert vernieuwd Engine Registration System (ERS)

IVR heeft een vernieuwde versie van het Engine Registration System (ERS) gelanceerd. Dit centrale motorschade registratiesysteem ondersteunt schade-experts en verzekeraars bij het vastleggen, analyseren en voorkomen van structurele motorschades in de binnenvaartsector.

Het vernieuwde ERS is uitgerust met verbeterde functionaliteit, een gebruiksvriendelijker interface en een (binnenkort beschikbare) geïntegreerde motordagwaarde berekeningstool. Daarmee kunnen schadegevallen nog eenvoudiger, vollediger en consistenter worden geregistreerd en geanalyseerd.

Van incident naar inzicht

Een gebroken krukas kan een incident zijn, maar als dezelfde storing meerdere keren voorkomt, wijst dat mogelijk op een structureel probleem. ERS maakt het mogelijk om die herhaling tijdig te signaleren.

Door schadegevallen op uniforme wijze vast te leggen, bouwt IVR samen met verzekeraars en experts aan een waardevolle databank die structureel falen helpt identificeren. Wanneer ERS patronen herkent worden de betrokken partijen geïnformeerd, wat leidt tot betere communicatie, gerichte onderhoudsmaatregelen en in sommige gevallen financiële tegemoetkoming vanuit de fabrikant.

Belangrijkste vernieuwingen

De nieuwe versie van het ERS biedt onder meer:

  • Verbeterde gebruiksvriendelijkheid en een moderne interface;
  • Binnenkort beschikbare geïntegreerde motordagwaarde berekeningstool;
  • Verbeterde zoekmogelijkheden in de database voor experts en participerende verzekeraars;
  • Verbeterde inzage in dossiers en de mogelijkheid om gegevens te exporteren als PDF.

Samenwerking en ondersteuning

Het ERS wordt ondersteund door verzekeraars in West-Europa, waaronder Achmea, Allianz Netherlands, Allianz ESA, Corins, DUPI Underwriting Agencies, HDI Global, MSIG Specialty Marine, Nationale-Nederlanden, Intact Insurance en Zurich Insurance Group.

Alle aangesloten experts zijn lid van erkende expertiseverenigingen waaronder NIVRE en FEMAS.