Vanaf 1 september zijn Marc Foppen en Erik Boertjes verantwoordelijk voor Commercial Underwriting bij Allianz in Nederland. Marc Foppen wordt Head of Commercial Underwriting, naast zijn rol van directeur van het zakelijk schadebedrijf. Erik Boertjes wordt Head of Commercial Motor Underwriting, naast zijn rol als commercieel directeur Automotive.
Marc en Erik zullen de aansturing van de Commercial Underwriting-teams verder optimaliseren om zo de gerichte marktpositionering en de servicing naar onze business-partners verder te verbeteren. Zij nemen gezamenlijk en met specifieke focus de aansturing van Commercial Underwriting over van Femke de Vries, die Allianz op 30 augustus zal verlaten.
Marc Foppen zal, naast zijn rol van directeur van het zakelijk schadebedrijf, de rol van Head of Commercial Underwriting en de dagelijkse leiding van het Commercial Non-Motor-team op zich nemen. Hij brengt uitgebreide ervaring mee in alle facetten van de commerciële waardeketen. Erik Boertjes zal als Head of Commercial Motor Underwriting verantwoordelijk zijn voor de gehele zakelijke motorportfolio. Hij beschikt over uitgebreide ervaring en marktkennis in Automotive.
Thom Mallant, CEO Allianz Nederland: “Marc en Erik hebben beiden een lange staat van dienst bij Allianz. Met hen is de aansturing van Commercial Underwriting in goede handen. Ik wil hun voorganger Femke de Vries hartelijk bedanken voor haar waardevolle bijdrage aan Commercial Underwriting in de afgelopen 3 jaar. Ik ben ervan overtuigd dat Marc en Erik met hun ervaring, commercieel inzicht en uitgebreide netwerk in de verzekeringsmarkt Commercial Underwriting naar een nog hoger niveau kunnen tillen.”