AXA Partners handelde afgelopen zomer bijna 22.000 aanvragen voor hulpverlening af

AXA Partners Benelux, actief  in reishulpverlening, hulp bij pech onderweg en hulpverlening thuis, heeft afgelopen zomer 21.827 aanvragen voor hulpverlening afgehandeld. Het maakt daarbij de balans op van een drukke zomer, met Frankrijk, Spanje, Italië, Turkije en Egypte als uitschieters. Zo’n 29% van de dossiers hadden betrekking op een ongeval of pech onderweg.
Aangezien Frankrijk, Spanje en Italië typische vakantiebestemmingen zijn, waar heel wat Belgen ook met de auto naartoe reizen of een auto huren, is het logisch dat de meeste aanvragen rond pech uit die landen komen. Ook voor andere types aanvragen werd de hulp van AXA Partners ingeschakeld, denk bijvoorbeeld aan medische hulpverlening in het buitenland. In totaal werden er in de Benelux tijdens het zomerseizoen 59.154 klantenoproepen behandeld.
Tevredenheid over verzekeraars
Over het algemeen scoren verzekeraars relatief slecht op het vlak van bereikbaarheid. AXA Partners kan ook mooie cijfers neerleggen over hun klachtenbeheer. “Tot op heden in 2025 ontvingen we slechts één klacht van de Ombudsman over onze bereikbaarheid – een essentieel element van hulpverlening. Dit percentage ligt aanzienlijk lager dan het marktgemiddelde en toont aan dat onze inspanningen om toegankelijk en servicegericht te blijven echt hun vruchten afwerpen,” aldus Aurélie Neufkens, COO bij AXA Partners Benelux. Over heel 2025 behaalde AXA Partners een gemiste oproep-ratio van slechts 4,1%, wat neerkomt op een beschikbaarheid van 95,9%.
Aurélie Neufkens, Chief Operating Officer bij AXA Partners BeneluX: “Gemoedsrust bieden in momenten van stress of onzekerheid staat centraal in wat we doen. Het is onze hoogste prioriteit geweest om snelheid en empathie te integreren in onze operationele kern, zodat we altijd betrouwbare, efficiënte en zorgzame hulpverlening kunnen bieden.”