Willis heeft Captive Fit gelanceerd, een analytische en strategische service die bedrijven helpt hun captiveverzekeringsregelingen te optimaliseren, nu de markt voor captive verzekeringen een aanzienlijke groei doormaakt.De service maakt gebruik van WTW’s Igloo-oplossing, een uitgebreid platform voor risicoanalyse en modellering, dat door meer dan 1.000 gebruikers bij 150 schadeverzekeraars wordt gebruikt.
Captive Fit is speciaal ontworpen om de complexe uitdagingen aan te pakken waarmee captive-verzekeringsmaatschappijen worden geconfronteerd, waaronder reserve-, premie- enerzekeringen beleggingsrisico’s. Door gebruik te maken van geavanceerde analyse- en stresstestmogelijkheden stelt Captive Fit organisaties in staat om hun kapitaaltoereikendheid te kwantificeren, diversificatie-effecten te begrijpen en hun risicofinancieringsstrategieën te optimaliseren.
“De lancering van Captive Fit is een belangrijke mijlpaal in ons streven om klanten te helpen de waarde van hun lopende captive-verzekeringsprogramma’s te maximaliseren”, aldus Peter Carter, Head of Climate Practice and Head of Captive & Insurance Management Solutions bij WTW.
“In het dynamische financiële landschap van vandaag is het belangrijker dan ooit om ervoor te zorgen dat captive-programma’s geschikt zijn voor hun doel. Captive Fit stelt organisaties in staat om weloverwogen beslissingen te nemen over de investerings- en acceptatiestrategieën van hun captive. Dit verbetert het bestuur en maakt tegelijkertijd verborgen waarde uit hun captive-regelingen ontsluitbaar.”
De belangrijkste voordelen van Captive Fit zijn volgens Willis:
- Robuuste ondersteuning bij besluitvorming: verbetering van het bestuur door middel van datagestuurde inzichten.
- Identificatie van extra waardepotentieel: optimalisatie van het gebruik en het ontdekken van nieuwe kansen.
- Vrijmaking van kapitaal: kwantificering van potentiële dividenden en verbetering van de kapitaalefficiëntie.
- Optimalisatie van het rendement: het blootleggen van potentiële beleggingsproblemen en -kansen.











