De recent verschenen editie van de VNAV Visie, het pr-magazine van de brancheorganisatie voor de zakelijke verzekeringsmarkt, staat volledig in het teken van de brandverzekeringsmarkt. In de 32 pagina’s tellende uitgave staat onder meer een artikel van de hand van de Technische Commissie Brand over de later dit jaar te introduceren nieuwe modelvoorwaarden Brand. Het hoofdartikel omvat een dubbelinterview met Nils Rosmuller, resp. lector Energie- en Transportveiligheid, en senior onderzoeker bij het instituut voor Fysieke Veiligheid (IFV). In zijn voorwoord noemt Rob ter Mors, uitvoerend bestuurder van de VNAB, ‘samenwerken dé essentie van de coassurantiebranche,
Daarnaast omvat de uitgave groepsinterviews met makelaars en verzekeraars uit de primaire verzekeringsmarkt (Pieter van Rossum van Meijers, Mark van Veen van Aon, Laurens Schox van NN en Jeroen Vermaas van Zurich), die het roerige verlengingsseizoen belichten en laten twee herverzekeringsmakelaars (Susanne Miller van Guy Carpenter en Bob Reichenfeld van Amwins Re) en twee vanuit Zwitserland opererende herverzekeraars (Arnold Löw van Swiss Re) en Dinesh Ho-A-Hing (Arch Re) vanuit hun optiek hun licht schijnen over de directe brandverzekeringsmarkt.
,
Verder zijn er interviews met de beide risk engineers a Tom de Jong (Marsh) en Hak van der Sijp (HDI Risk Consultants) over onder meer het veiligheidsbewustzijn bij ondernemend Nederland, met contra-expert Josée Tomassen (Von Reth Expertise) over o.a. de regeling van bedrijfsschades in coronatijd en met directeur Johan van den Berg over het belang en de werkzaamheden van de Stichting Salvage voor bedrijven, die hij bestempelt als ‘een goede PR voor verzekeraars’.
De uitgave wordt gecompleteerd door interviews met vier young professionals over de start van hun verzekeringsloopbaan in coronatijd, dubbelinterviews met net gestarte en senior makelaars (Jari Vervoert van VLC Partners en Wim Leijdens van Raetsheren) en verzekeraars (Erik Janssens van Allianz en Pim Rommens van HDI Global)e n met Gijs-Jan Groeneveld en Jeroen Heun (Debatrix) over slecht nieuws- gesprekken’. Daarnaast staan in de uitgave gastcolumns van Mathilda Jacobsen en Angela Yeo van AM Best over de impact en de verharding van de verzekeringsmarkt op de ratings van verzekeraars.