VLC & Partners, specialist in risicobeheersing en verzekering met 285 medewerkers in kantoren in Den Bosch en Den Haag vernieuwt het bedrijf het digitaal klantportaal. “We bieden klanten hiermee de unieke combinatie van hoogstaand persoonlijk advies en het gemak van een online platform”, meldt VLC & Partners.
“Als eerste Private Insurance adviseur in Nederland biedt VLC & Partners haar relaties een volledige digitale klantomgeving waar klanten naast het inzien van hun huidige verzekeringen persoonlijke gegevens kunnen wijzigen, verzekeringen kunnen wijzigen, offertes kunnen maken, nieuwe verzekeringen kunnen afsluiten en schades kunnen melden.”
Robert Dalhuisen, directeur Private Insurance, zegt daarover: “We merkten in gesprekken met onze klanten dat zij graag zaken zelf willen kunnen regelen. Aan de andere kant geven zij aan dat zij juist voor VLC & Partners kiezen vanwege het persoonlijke contact en het advies dat onze adviseurs bieden. Door deze klantwensen te combineren, maken we een mooie stap vooruit en brengen we het serviceniveau voor onze klanten op een nog hoger niveau. Het feit dat we digitalisering op dit niveau doorvoeren voor deze specifieke doelgroep, maakt het uniek. Een app, waardoor het platform nog makkelijker toegankelijk wordt, is in de maak.
Pepijn Bakker, directeur Bugs Business: “VLC & Partners is de eerste klant met wie wij zo’n unieke hybride oplossing tussen beide werelden hebben ontwikkeld. VLC heeft ons uitgedaagd om bij het ontwikkelen verder te gaan dan alleen het faciliteren van verzekeringsprocessen. Juist de klantervaring die klanten van VLC &Partners gewend zijn en het gemak dat deze mijn omgeving biedt, spelen een hoofdrol in Mijn VLC.
Natuurlijk is het project daarmee niet afgerond vervolgt VLC & Partners. “Functionaliteit en gebruiksgemak worden continu doorontwikkeld, onder andere voor de zakelijke markt. Zodat klanten bij VLC & Partners een optimale klantervaring krijgen. “