Naast een go op de eerste twee use cases die hieronder zijn vermeld, gaf het Verbondsbestuur ook een akkoord op een derde use case en twee adviezen van het platform:
1 Use case Sectorale Inkoop ‘Samen werken aan ESG-sectorstandaarden
2 Use case Digitaal Paspoort Verzekeren
3 Use case Berichtenverkeer
4 Voortzetting samenwerking met innovatiepartner Deloitte
5 Voorstel scope en financiering in 2025
Learnings
De platformleden zijn dus op stoom, maar dat innoveren gaat niet altijd vanzelf. Naast het feit dat veel dingen goed gaan, zijn er uitdagingen. Want hoe houd je focus op de waarde voor de klant als je ook oog moet hebben voor de waarde voor de sector? En soms wordt er tijdens de stage gate-aanpak voor gekozen om een deel van een use case te stoppen, omdat het toch niet aansluit bij het daadwerkelijke doel. Of omdat het niet haalbaar blijkt te zijn. Die aanpak werkt volgens de platformleden goed, dus die blijft. Het zorgt er namelijk voor dat het Innovatieplatform scherp blijft op, en trouw blijft aan de opdrachten.
Scope
In het huidige portfolio van het platform is nu vooral prioriteit gegeven aan samen innoveren voor hogere klanttevredenheid en meer efficiëntie in bedrijfsprocessen. Maar het platform heeft een bredere scope. Zo is er bijgedragen aan het discussiepaper van de Denktank Jonge Strategen, is het idee Connected Circularity van het Jongeren Innovatie Programma 2022 verder verkend én wordt er gekeken naar een bredere toepassing van mobielschademelden.nl, een al bestaande dienst van Stichting EPS.
Al die initiatieven blijven niet onopgemerkt, want het aantal deelnemers groeit. Recent hebben Ansvar, Klaverblad, De Vereende, NH1816 en SOM zich aangesloten.
Wil je meer weten over het Innovatieplatform? Kijk dan eens op de themapagina op verzekeraars.nl of lees het artikel Innovatieplatform: “Dit wordt een cadeautje voor onze bestuurders”.