Turhan Ozguner verkozen tot nieuwe periode voorzitter NVHP

Tijdens de algemene ledenvergadering op 26 april jl. hebben de leden van de Nederlandse Vereniging van Hypothecair Planners, met unanieme stemmen, Turhan Özgüner voor een nieuw periode van drie jaar benoemd tot voorzitter. Turhan maakt sinds 10 april 2019 officieel deel uit van het bestuur en is sinds 1 januari 2022 voorzitter van de NVHP.

Tijdens de ledenvergadering besloten de leden ook Michael van der Hoeden en Mark Sanders voor een nieuwe zittingsperiode te benoemen. Michael van de Hoeden is binnen het bestuur van de NVHP belast met de portefeuille opleidingen en examens. Mark Sanders is voorzitter van de commissie masterclasses en lid van het bestuur.

Besluitvaardig zijn is de taak van de Hypothecair Planner

In zijn openingswoord stelde Turhan Özgüner het thema besluitvaardig centraal. Hij gaf aan dat de kerntaak van Hypothecair Planners is om hun relaties besluitvaardig te maken. Met name de afgelopen periode waarin veel onzekerheden elkaar opvolgden, onder andere door de aanhoudende oorlog in Oekraïne, maar ook dichter bij huis zoals de beperkte oplevering van nieuwbouwwoningen, de inflatie en daarmee samenhangend de oplopende rentes, heeft geleid tot verminderde mogelijkheden voor zo’n beetje alle doelgroepen.

Voorwaarde om besluitvaardig te kunnen zijn is dat de relatie beschikt over alle relevante informatie die nodig is om zelf een afweging te kunnen maken, maar, aldus Turhan Özgüner, “het nemen van een besluit vraagt ook het vertrouwen dat de beslissing die je neemt de juiste beslissing is. Precies dat is de taak van de Hypothecair Planner: zorgen dat de relaties alle puzzelstukjes in beeld hebben en hen vertrouwen te bieden dat wat zij beslissen in hun situatie op dat moment juist is.”

Kernthema’s

Voor de komende periode zijn de thema’s die binnen de verschillende activiteiten van de NVHP sterk de aandacht krijgen:

  • Integriteit
  • Digitalisering
  • Onderhoud en nazorg
  • Duurzaamheid

Op het gebied van onderhoud en nazorg zullen in de komende zes maanden voor de leden concrete informatie en tools worden ontwikkeld. Dit zal onder meer liggen op de gebieden van:

  • (Dreigende) betalingsproblematiek bij consumenten
  • Efficiënter gebruik van software
  • Model teksten voor gebruik bij overeenkomst van opdracht onderhoud en nazorg
  • Aanvullende opleidingen via het systeem van masterclasses