Scildon bestaat 40 jaar! Dat viert deze verzekeraar een jaar lang met diverse acties. Voor adviseurs, klanten én medewerkers. Op 4 maart 2024 ging de jubileumviering van start met de lancering van haar nieuwe merkbelofte ‘Zo simpel kan het zijn’. Pauline Derkman-Oosterom, CEO bij Scildon is simpelweg trots: “Wij durven andere keuzes te maken dan onze concurrenten. En ik ben ervan overtuigd dat dat onze grootste kracht is. Al 40 jaar lang.”
Persoonlijke
verzekeraar
Op 1 maart 1984 begon Scildon als levensverzekeraar. Eerst onder de naam Legal
& General Nederland, en sinds 2017 bekend als Scildon. De markt verandert
steeds, waar de verzekeraar natuurlijk ook op inspeelt. Pauline zegt daarover:
“We kiezen er heel bewust voor om de persoonlijke verzekeraar te zijn. Nu en in
de toekomst. Waar veel organisaties bijvoorbeeld kiezen voor alleen digitaal
contact, investeren wij in telefonisch én digitaal contact. Want we staan voor
bijzonder goede en positieve service. Met deskundige medewerkers die
oplossingen zoeken. Daar geven onze klanten al enkele jaren gemiddeld een 8,3
voor.”
Zo simpel kan het zijn
Ook met de nieuwe merkbelofte wil Scildon het verschil maken voor klanten en
adviseurs. Pauline: “We zien mensen verdwalen in een oerwoud van regels,
loketten en verschillende financiële oplossingen. Wij zijn ervan overtuigd dat
we financiële zaken veel simpeler maken voor onze klanten. Dat geeft rust en
zekerheid. Wij werken aan producten en voorwaarden die simpel zijn.” De nieuwe
merkbelofte gaat gepaard met een opgefrist logo en een nieuwe uitstraling. Ook
komt er binnenkort een nieuwe website. Alles is erop gericht om zaken simpeler
én persoonlijker te maken.
Daarnaast biedt Scildon alleen verzekeringen aan via financieel adviseurs, terwijl andere verzekeraars steeds meer gebruikmaken van directe kanalen. Pauline: “Het persoonlijke advies van adviseurs is enorm belangrijk voor onze klanten. Het is mensenwerk. Zo simpel kan het zijn.”