OpGroen kiest voor het Digital Insurance Platform van CCS

CCS,leverancier van softwareoplossingen voor verzekeraars, consolidators en (beurs)makelaars, meldt dat OpGroen, intermediair en volmacht voor schade-, zorg- en levensverzekeringen, heeft gekozen voor het Digital Insurance Platform van CCS. ‘”opGroen zet hiermee een strategische stap richting een toekomstbestendig IT-landschap. De focus ligt op het reduceren van complexiteit, het verhogen van de efficiëntie en het optimaliseren van klantbediening in de snel veranderende verzekeringsmarkt.”OpGroen kiest ervoor om verder te gaan met één centrale partij: CCS. “Deze keuze is mede ingegeven door de ambitie om verder te groeien, zonder te worden afgeremd door technische beperkingen of versnipperde IT-oplossingen.” CCS biedt met een drielaags platform — bestaande uit moderne Front-, Mid- en Backoffice-oplossingen —  de flexibiliteit en technische mogelijkheden om stap voor stap de digitale transformatie van OpGroen vorm te geven. Daarbij wordt een omnichannel klantervaring gerealiseerd met focus op conversie en klantgemak. Ook worden moderne Medewerker- en Agentportalen ingezet om efficiënter te werken en de interne processen verder te optimaliseren.

“Wij zijn al jaren tevreden klant van CCS en hebben de ontwikkelingen van de afgelopen paar jaar goed gevolgd. Daarom hebben wij vertrouwen in onze keuze en zien met CCS de mogelijkheden om onze groeiambitie waar te maken,” aldus Ron Gardenier, CEO van OpGroen.

De succesvolle implementatie van moderne Klant Portalen gaf OpGroen het vertrouwen dat CCS niet alleen belooft, maar ook levert. Dankzij de modulaire opbouw van het Digital Insurance Platform kunnen nieuwe functionaliteiten stapsgewijs worden uitgerold, zonder de operatie te verstoren.“