Uit een recent onderzoek van verzekeraar Hiscox blijkt dat er in de VS sprake is van wijdverbreide onderverzekering en ‘analfabetisme’ op het gebied van verzekeringen. De cijfers tonen aan dat 75% van de kleine bedrijven in de VS onderverzekerd is en dat meer dan 70% niet begrijpt wat zakelijke verzekeringen dekken.
De heeft tussen 11 en 23 juli 2023 1.000 eigenaren van kleine bedrijven in de VS ondervraagd. De belangrijkste bevindingen uit het Hiscox Underinsurance Survey zijn onder meer:
o In de VS heeft 47% van de kleine bedrijven die drie jaar of langer actief zijn, sinds 2021 een omzetstijging gekend, en 32% een daling;
o Wijdverbreid misverstand over verzekeringsdekkingen: de overgrote meerderheid van de eigenaren van kleine bedrijven weet niet wat de basisverzekeringen dekken; 71% begrijpt niet wat een Business Owner’s Policy (BOP) dekt, en 83% slaagt er niet in de dekking van een General Liability (GL)-polis correct te beschrijven;
o Drie van de vier bedrijfseigenaren zouden bij een schade-incident geen geld meer hebben: niet alleen is er een opvallend hoog aantal kleine bedrijven zonder enige fundamentele verzekering (35% die geen algemene aansprakelijkheid heeft), 75% van de kleine bedrijven in de VS zijn onderverzekerd;
o Van de kleine Amerikaanse bedrijven die al tien jaar of langer actief zijn, heeft 39% zijn algemene aansprakelijkheidsverzekering nooit bijgewerkt.
“Het kopen van een zakelijke verzekering wordt vaak gezien als een checkbox-oefening en een one-size-fits en dekt alle aankopen”, zegt Kevin Kerridge, CEO van Hiscox USA. “Dit is een potentieel catastrofale fout en kan het einde van een bedrijf betekenen. Verandering overkomt ons allemaal, en net als een favoriet t-shirt is het onwaarschijnlijk dat een zakelijke verzekering na een paar jaar nog wel zal passen. Eigenaren moeten hun verzekeringsagent altijd laten weten of hun bedrijf is gegroeid of veranderd. Net als bij een bedrijf mogen verzekeringen nooit stagneren.”
Tips
Als bedrijfseigenaar zijn er enkele belangrijke manieren waarop kleine bedrijven volledig beschermd kunnen blijven:
o Voordat u een verzekering koopt of verlengt, onderzoekt u online de behoeften van uw specifieke branche of spreekt u met een expert. U kunt online een aantal geweldige bronnen vinden, zoals aanbevelingen voor welke verzekeringen u nodig heeft voor uw unieke bedrijf;
o Laat uw verzekeringsagent het goede, het slechte en het lelijke weten. Het weglaten of verkeerd voorstellen van informatie op uw verzekeringsaanvraag kan resulteren in het ongeldig verklaren van de polis, het weigeren van claims en mogelijke juridische gevolgen. Nauwkeurigere informatie betekent een nauwkeurigere bescherming;
o Update uw verzekering elke twee jaar, of als uw bedrijf met meer dan 20% is veranderd;
Zakelijke verzekeringen moeten meegroeien en evolueren met uw bedrijf; Als uw bedrijf onlangs is uitgebreid of een nieuwe dienst heeft gelanceerd, valt deze waarschijnlijk niet onder uw huidige polis. Laat het uw verzekeraar weten als er iets verandert