– Insify, de Nederlandse insurtech voor zzp’ers en het mkb, heeft met behulp van branding en digital agency Verve hun rebranding succesvol afgerond. De nieuwe identiteit sluit beter aan bij de kernwaarden van Insify en de bedrijfscultuur dan de oude stijl. Bovendien markeert deze rebranding een volgende fase in de groeicurve van Insify.
De nieuwe merkidentiteit past beter bij het DNA van Insify dan de oude stijl, die vooral erg veilig was en enkel diende om de Nederlandse markt te betreden. Nu sluit de visual identity nauw aan op de Europese groeiplannen van Insify, en de wens haar visie op grotere schaal te communiceren. “Nu we actief zijn in Frankrijk, Duitsland én Nederland, is het nog belangrijker om te laten zien wie we zijn en waar we voor staan”, zegt Jort de Vries, medeoprichter en designer van Insify. “We hoorden vaak tijdens focusgroepen en gesprekken met klanten dat ze zo verrast waren door de passie en energie van iedereen die bij ons werkt en dat dit totaal niet zichtbaar is in onze uitingen. Tegelijkertijd zorgde buitenlandse concurrentie ervoor dat we ons sterker moesten positioneren, en dus aan de slag moesten.”
Sterk fundament
Met een versterking op elk aspect van de merkstrategie representeert de nieuwe identiteit nog beter het verhaal en de bedrijfscultuur van Insify, dat zich dagelijks inzet voor ondernemende zzp’ers en mkb’ers. Zo vervangt de Amsterdamse insurtech traditionele lettertypen, blauwe tinten en minimaal opvallende kenmerken nu met vlottere lettertypen, opvallende groene tinten, iconen en illustraties. De Vries: “Deze nieuwe look voelt echt als Insify. We willen wel herkend worden als een verzekeraar, tegelijkertijd mag het wel opvallen als digitale aanbieder van verzekeringen voor ondernemers. We zijn nog wat aan het finetunen, maar het fundament staat als een huis.”
Samenwerking met Verve
De stabiele identiteit van Insify is samen met branding- en digital agency Verve gecreëerd. Met brandingopdrachten voor Miro, Send App en Phageguard heeft het Haagse bureau haar sporen verdiend in de branche. Na een uitgebreide briefing, meerdere kennissessies en bezoeken aan het Insify-kantoor, heeft Verve een nieuwe identiteit opgeleverd die goed vertelt waar Insify voor staat. Insify wilde echt ander zijn dan de rest,” zegt Nermin Camo, merkstrateeg bij Verve. “In plaats van te focussen op de risico’s van ondernemen – zoals de meeste doen – besloten we namens Insify juist het ondernemerschap te vieren. Dit komt naar voren in het ‘Keep going’-narratief van het merk en in de gehele visuele identiteit.”
De Vries: “Het is belangrijk dat een bureau haar best doet om de organisatie goed te leren kennen. Verve is hier buitengewoon sterk in. Nog belangrijker is de kwaliteit van de output. We zijn erg onder de indruk van hoe Verve te werk is gegaan. Voor zowel de strategie als de visuele uitwerking.”