Nieuwe Managing Director Aram Stoop  wil met Dual Benelux  toegroeien naar one stop shop-aanbieder met breed verzekeringspale

 

Nog geen drie kwart jaar na de start van de marine-activiteiten telt DUAL Benelux zes medewerkers en zit het inmiddels al ver voorbij de geprognosticeerde omzet voor het gehele eerste jaar. Daar zal het zeker niet bij blijven met het enthousiaste en ambitieuze marine-team, onder leiding van Aram Stoop, die inmiddels in de rol van Managing Director DUAL Benelux & DUAL Marine Europe de verzekeringsactiviteiten van de MGA aanstuurt. “We willen de beste worden en toegroeien naar een one stop shop-aanbieder met een breed palet aan verzekeringen”, zegt hij in een gezamenlijk interview met Pim de Pooter (Lead Underwriter Marine Hull) in Risk & Business Magazine.

Gevraagd naar de kracht van DUAL Benelux in het algemeen en die van ‘Marine’ in het bijzonder, antwoordt Aram: “We gaan in de eerste plaats voor kwaliteit en zijn daarom continu op zoek naar de beste specialisten in hun vakgebied. Door die keuze kennen we de markt, de spelers en de risico’s en weten als geen ander hoe het spel wordt gespeeld. Bovendien zijn wij meer servicedriven dan pricedriven.

Geen nieuwkomer meer

Hij vervolgt: “We profileerden ons als DUAL Benelux bij de start als New kid on the block’, maar door de snelle groei in betrekkelijk korte tijd denk ik te kunnen stellen dat we geen nieuwkomer meer zijn. Voor marine zie ik ons als een gearriveerde partij en een gezond alternatief voor het op zich beperkte aantal aanbieders van transportverzekeringen dat op een breed terrein bereid is de lead te nemen. Daarbij hebben wij het voordeel dat wij als MGA met meerdere carriers werken en inmiddels ook zijn aangesteld als Lloyd’s Coverholder. Mede daardoor kunnen we meer capaciteit bieden en beter en flexibeler performen dan de meeste verzekeraars. “

Pim vult aan: “Onze kracht zit daarnaast in de combinatie van enerzijds een kleine, flexibele organisatie, die daarnaast deel uitmaakt van een grote, krachtige moeder. We staan dicht bij de klant, kennen zijn bedrijf en zijn markt en snappen derhalve welke risico’s op zijn pad kunnen komen. We zijn bovendien goed bereikbaar en zijn in staat makelaars en bedrijven snel en op deskundige wijze een adequaat verzekeringsvoorstel op maat te doen. En mocht er zich onverhoopt een schade voordoen, dan stellen wij alles in het werk, uiteraard binnen de grenzen van de dekking, om samen met de makelaar en de klant de claim zo snel en goed mogelijk af te wikkelen. Ook dan moeten makelaars en hun klanten op ons kunnen vertrouwen.”

In dat licht benadrukt hij dat zowel de underwriters als claims handlers daarvoor een grote mate van verantwoordelijkheid en beslissingsbevoegdheid hebben.” Dat heeft als bijkomend voordeel een extra aantrekkingskracht op talentvolle jongere en meer ervaren brancheprofessionals.”

Ruimte voor nieuwe aanbieder

Gezien de snelle, spectaculaire groei sinds de start zijn Aram en Pim positief gestemd  over de ontwikkeling van marine binnen DUAL Benelux en Europa. Eerstgenoemde daarover: “Dat wij sneller zijn gegroeid dan verwacht geeft in feite aan dat ons aanbod en onze manier van werken meteen aansloeg bij makelaars en hun klanten, zowel bij acceptatie als bij de afwikkeling van schades, en derhalve in een behoefte voorzag. Het laat daarnaast ook zien dat er in de transportverzekeringsmarkt overduidelijk ruimte was en nog steeds is voor een nieuwe aanbieder op transportverzekeringsgebied.”

Mede daardoor zegt hij volop kansen te zien voor verdere expansie. “Zeker omdat er in de transportverzekeringsmarkt in ons land niet veel aanbieders die de kennis en mankracht hebben die de lead kunnen of willen nemen.” Pim zegt daarnaast verdere groeimogelijkheden te zien op het gebied van hull, cargo, landmateriaal en het ontwikkelen van nieuwe nicheproducten. “Bovendien denken we ons voordeel te kunnen doen door middel van crossselling bij de verzekerde bedrijven in onze andere branches, die eveneens een sterke groei doormaken. Ook in onze internationale activiteiten zien we groeikansen.”

Kijk hier voor het volledige artikel: https://riskenbusiness.nl/wp-content/uploads/RB-2_24-1.pdf