In slechts 13 maanden tijd groeide bij Nh1816 Verzekeringen de premieomzet in particuliere schadeverzekeringen met maar liefst 100 miljoen euro, tot een totaal van 700 miljoen euro. “Daarmee hebben we een indrukwekkende mijlpaal bereikt. Een resultaat dat niet alleen de kracht van het bedrijf onderstreept, maar ook het vertrouwen van de klant bevestigt. De groei is het gevolg van een sterke focus op persoonlijk contact, een van de belangrijkste kernwaarden van Nh1816”, benadrukt de verzekeraar.
“Deze mijlpaal is een bevestiging van onze visie: duurzame groei realiseren zonder concessies te doen aan persoonlijke aandacht,” aldus René van Gils, CEO van Nh1816. “We zijn trots op de samenwerking met ons intermediair en de loyaliteit van onze verzekerden. Dat is waar Nh1816 voor staat.”
Ook financieel staat Nh1816 stevig in de schoenen. De groei is niet alleen zichtbaar in omzet, maar ook in stabiliteit en rendement.“We zien dat onze coöperatieve aanpak werkt,” zegt Rémon Chattellon, CFRO van Nh1816. “Deze groei is het resultaat van een gezonde balans tussen rendement, risicobeheersing en klantgerichtheid. En dat doen we samen met onze adviseurs.”
Technologie belangrijke factor
Een belangrijke factor in het behouden van persoonlijk contact tijdens deze groei is volgens de verzekeraar de inzet van slimme technologie. “Door gerichte automatisering en de toepassing van AI in processen en communicatie, blijft Nh1816 efficiënt én persoonlijk. Technologie ondersteunt adviseurs en medewerkers, zodat zij meer tijd hebben voor wat echt telt: aandacht voor de klant.Dat deze aanpak werkt, blijkt ook uit de erkenning vanuit de branche. Vorige maand ontving Nh1816 voor de zeventiende keer de award voor Beste Particuliere Schadeverzekeraar, op basis van onafhankelijk onderzoek door DFO. Een bevestiging dat groei en kwaliteit hand in hand kunnen gaan.”











