Nedasco B.V. heeft als eerste en enige serviceprovider de Sociaal Verantwoord Incasseren (SVI) Check ontvangen. Deze erkenning bevestigt Nedasco’s toewijding aan een respectvolle en eerlijke benadering van incasseren.
De SVI Check is een belangrijke indicator voor de integratie van sociaal verantwoord incasseren binnen een organisatie. Met een indrukwekkende totaalscore van 89 % op de audit draagt Nedasco aantoonbaar zorg voor klanten met een uitdagende financiële situatie. De audit voor de SVI Check is een grondig proces: eerst behaalt de afdeling de SVI training, daarna bezoekt de auditor de locatie, voert gesprekken met medewerkers en beoordeelt relevante documenten en procedures. De SVI Check wordt toegekend aan organisaties die de audit met een positieve beoordeling doorstaan.
Jos Dreves, creditmanager bij Nedasco, deelt zijn enthousiasme: “We zijn ontzettend blij en trots op het behalen van de SVI Check. De check biedt onze klanten de zekerheid dat sociaal verantwoord incasseren is doorgevoerd in onze afdeling Finance en in ons incassoproces. Dat blijkt ook uit onze resultaten: we hebben een laag debiteurensaldo en dragen slechts een beperkt aantal incassodossiers over. We zitten echter niet stil en werken continu aan het verder verbeteren van onze werkwijzen.”
Sociaal Verantwoord Incasseren in de praktijk
SVI draait om het behandelen van klanten met respect en begrip, vooral wanneer ze financiële uitdagingen hebben. In plaats van een aanpak vanuit dwang, richt SVI zich op dialoog, empathie en gezamenlijk zoeken naar een oplossing.
Dreves: “Uit de verschillende incassomethoden hebben wij bewust gekozen voor de methode van Sociaal Verantwoord Incasseren. We begrijpen de uitdagingen waarmee onze klanten worden geconfronteerd en streven ernaar om samen oplossingen te vinden die zowel menselijk als eerlijk zijn. Binnen de afdeling Finance van Nedasco volgen we regelmatig trainingen en bespreken we concrete casussen om onze benadering te verfijnen. Door een respectvolle en empathische houding dragen we actief bij aan klantbehoud.”