Markel wil met nieuw team in alle Europese werkgebieden uitgroeien tot een leidende marine-verzekeraar, te beginnen in Nederland

Met de recente aanstelling van vier ervaren transportverzekeringsprofessionals toont Markel Nederland zijn ambitie om ook op het Europese vasteland te willen uitgroeien tot een leidende marine-verzekeraar. Daarbij richt  men zich als eerste op de Nederlandse verzekeringsmarkt en daarnaast op de andere Europese landen waarin het met een kantoor is gevestigd: uitsland (München en Keulen), Frankrijk (Parijs en Pierrefitte-en-Auge), Zwitserland (Zürich), Spanje (Madrid en Barcelona) en sinds 1 juli jl. Italië (Rome)

In een interview in het recent verschene Risk & Business Magazine lichten algemeen directeur Bob Dorhour Mees en Head of Marine Europe Emiel Paaij het onstaan van hun samenwerking toe en gaan zij in op de expansiemogelijkheden die zij zien. Dorhout Mees: “Markel was  al geruime tijd op zoek naar goede transportverzekeringsprofessionals om het bestaande productenpalet uit te breiden met marine-verzekeringen. We behoren merkwaardig genoeg wereldwijd tot de marktleiders op transportverzekeringsgebied, maar hebben op het Europese vaseland nog nauwleijks een portefeuille opgebouwd.”

Paaij en drie van zijn voormalige DUPI-collega;s – Stefan de Rooij, Mark Kouwenberg en Bert Scheper –  wilde na een een strategie- en koerswijziging bij hun vorige werkgever een andere, meer actieve en ondernemende manier van opereren en besloten om op de een of andere manier samen elders verder te gaan: als nieuwe MGA, door samen te werken met een partij die ons op tal van fronten een infrastructuur kon bieden of door aansluiting bij een bestaande verzekeraar. Het werd uieindelijk dat laatste.”

Ruimte voor nieuwkomer

Aan ambities geen gebrek bij het nieuwe marine-team van Markel. Emiel: “De transportverzekeringsbranche bevindt zich wereldwijd in turbulente tijden, die tal van (nieuwe) risico’s met zich meebrengen. In de eerste plaats de geopolitieke ontwikkelingen, die op meerdere plekken in de wereld voor onrust en problemen zorgen. En daarnaast brengt cyber nieuwe risico’s met zich mee en blijven branden op containerschepen en het transportrisico van elektrische auto’s de sector zorgen  baren. Aan de andere kant biedt dat kansen, omdat bedrijven zich willen indekken tegen de risico’s die op hen afkomen.”

Emiel zegt ervan overtuigd te zijn dat er op de Europese transportverzekeringsmarkt dan ook zeker plaats is voor een nieuwe aanbieder als Markel. “Niet in de laatste plaats doordat ‘de gevestigde orde’ in mijn ogen kansen laat liggen qua expertise, het contact met klanten en met name qua service. Wij zien dan ook volop mogelijkheden op een breed terrein: Hull, Cargo, Marine Liability, P&I en Charterers’ Liability. Sterker nog, we willen binnen vijf jaar uitgroeien tot een leidende verzekeraar in alle landen waarin we actief zijn, als eerste in Nederland.”

Lees hier het volledige artikel: https://riskenbusiness.nl/wp-content/uploads/RB-2_25.pdf