LMA gaat zich in 2025 meer richten op Noord-Amerikaanse markt

Sheila Cameron, CEO van de Lloyd’s Market Association (LMA), heeft aangekondigd dat de organisatie zich meer gaat richten op de Noord-Amerikaanse markt. Zij benadrukt dat Noord-Amerika lange tijd van cruciaal belang is geweest voor de premievolumes en winstgevendheid van de Lloyd’s markt. De VS en Canada zijn momenteel goed voor 58% van de premie van de Lloyd’s markt.

Ook gaf zij aan dat het de taak van de LMA is om nauw samen te werken met Lloyd’s om te zorgen voor een geschikt regelgevingsklimaat en om Lloyd’s te promoten als een wereldwijde leider in het managen van complexe gespecialiseerde risico’s en  de rol als vitale, betrokken en proactieve partners van de Amerikaanse verzekeringsmarkt te versterken.

Samernwerken

Sheila: “In 2025 zal de LMA daarom nauwkeurig bekijken hoe we deze betrokkenheid naast Lloyd’s en namens onze leden kunnen realiseren. We blijven dit plan ontwikkelen, maar we weten dat een strategie voor betrokkenheid bij regelgeving deel zal uitmaken van het verhaal. We weten ook dat het een prioriteit zal zijn.”

“Dus laten we in 2025 samenwerken en ons richten op het opbouwen van onze reputatie en een ‘go-to’ status in Noord-Amerika. De LMA zal haar steentje bijdragen en verzekeraars en makelaars zullen dit ongetwijfeld ook in hun achterhoofd houden nu we een nieuw jaar ingaan met meer uitdagende marktomstandigheden en weer een actief orkaanseizoen afsluiten.”

Historische band

Het partnerschap aan de overkant van de Atlantische Oceaan is al vele decennia van cruciaal belang voor iedereen in de verzekeringsbranche en we moeten er een prioriteit van maken dat dit zo blijft,” besloot Cameron.

In een persbericht stelt de LMA dat de Noord-Amerikaanse markt al vele decennia van cruciaal belang voor de premievolumes en winstgevendheid van de Lloyd’s markt. “De legendarisch snelle en eerlijke uitbetalingen door Sir Cuthbert Heath na de aardbeving in San Francisco in 1906 vormden de basis voor generaties van transatlantisch vertrouwen en partnerschap. In de Tweede Wereldoorlog was de Amerikaanse markt zo belangrijk dat Londense verzekeraars naar de VS reisden om hun Noord-Amerikaanse collega’s ervan te verzekeren dat de markt informatie over verzekerde schepen veilig zou blijven houden als de Duitsers het Verenigd Koninkrijk zouden veroveren. Als gevolg hiervan werden schepen gedurende een groot deel van de Tweede Wereldoorlog geïdentificeerd via codes in plaats van namen, waarbij de sleutel tot de codes in New York werd bewaard. “

De rol van underwriters en brokers is volgens  haar om de Noord-Amerikaanse klanten van dienst te zijn. De LMA moet nauw blijven samenwerken met Lloyd’s om ervoor te zorgen dat de regelgeving geschikt is om deze activiteiten uit te voeren, terwijl we er ook voor moeten zorgen dat de Lloyd’s markt wordt gepromoot als de wereldleider in het beheer van complexe, gespecialiseerde risico’s. De rol van de LMA is er ook een van coördinatie van verzekeraars in tijden van rampen, om snel te kunnen reageren op claims en te voldoen aan wettelijke vereisten. Door een actievere persoonlijke en promotionele aanwezigheid op belangrijke evenementen in de VS zullen we samen met Amerikaanse verzekeringsmarktdeelnemers de rol van Lloyd’s als wereldwijde marktleider op het gebied van complexe, gespecialiseerde risico’s versterken.