De Lloyd’s Market Association (LMA) heeft haar prioriteiten voor 2025 bekendgemaakt. Het bestuur van de LMA heeft haar doel om de positie van de Lloyd’s markt in de voorhoede van het wereldwijde verzekeringswezen te behouden, versterkt en heeft aangegeven dat haar prioriteiten voor het komende jaar zowel Blueprint Two als datastandaarden binnen digitalisering zullen omvatten en daarnaast pleitbezorging zijn voor regelgeving in het VK, de EU en de VS, cultuur en het in een vroeg stadium signaleren van talent.
Een vereenvoudigde en gedigitaliseerde markt is altijd het einddoel geweest van Blueprint Two en de LMA zal zich blijven richten op de veilige levering ervan voor de markt in 2025. De LMA zal blijven samenwerken met de London Market Group’s Data Council om datastandaarden te stimuleren en de wereldwijde commerciële en gespecialiseerde markt te leiden door middel van de uitbreiding van kerndatarecords naar alle plaatsingsmethoden. De digitaliseringsinspanningen zullen zich ook richten op formuleringen, met name het voortzetten van het werk aan berekenbare bindende overheidscontracten.
Regelgeving
Een tweede aandachtspunt voor de LMA in de eerste helft van 2025 is belangenbehartiging op het gebied van regelgeving. De LMA zal een nieuw programma lanceren om namens haar leden formeel in contact te treden met instanties in het Verenigd Koninkrijk, maar ook in Europa en de Verenigde Staten. In het bijzonder zal de LMA zich richten op het benutten van haar werk met de Financial Conduct Authority in 2024 om commerciële en specialistische activiteiten te onderscheiden van de regelgevende classificatie met alle andere soorten verzekeringen. De LMA zal ook haar regelgevende werkzaamheden met Lloyd’s voortzetten, met bijzondere aandacht voor hun gedelegeerde acceptatiestrategie, de voorgestelde capaciteitenkaders en de voortdurende verbeteringen van het Principles for Business Oversight (PBO) kader.
Voortbouwend op de technische expertiserapporten die in 2024 zijn uitgebracht over verbeterde acceptatie, kapitaaltoezicht en het overnemen van de overgang, zal de LMA lobbyen voor de aanbevolen resultaten. De LMA zal ook in de loop van het jaar technische thought leadership rapporten blijven publiceren, met als doel de reputatie van de Lloyd’s markt als wereldwijd technisch leider op het gebied van commerciële en specialistische verzekeringen verder te versterken.
Cultuur blijft een andere belangrijke prioriteit voor de LMA, zoals dat al een aantal jaren het geval is. 2025 zal zich met name richten op het vergroten van het profiel van vrouwelijke verzekeringnemers in de hele markt. De LMA zal haar toonaangevende technische trainingsprogramma voortzetten, waarbij de focus vooral zal liggen op aanstormend talent op het gebied van claims. Sheila Cameron, Chief Executive Officer van de LMA,: “Onze doelstellingen voor 2025 weerspiegelen ons streven om voort te bouwen op de wereldwijde reputatie van Lloyd’s als het kloppend hart van verzekeren en herverzekeren. We kijken uit naar een drukke en productieve 12 maanden.”