Lloyds heeft Dawn Miller per 1 september 2024 benoemd tot Chief Commercial Officer van Lloyd’s en CEO van Lloyd’s Americas, gevestigd in New York.In haar uitgebreide rol als Chief Commercial Officer zal zij leiding blijven geven aan het Commercial directoraat, waarbij zij verantwoordelijk blijft voor Lloyd’s Global Network. Dawn blijft lid van het Executive Committee van Lloyd’s. Als CEO van Lloyd’s Americas zal zij verantwoordelijk zijn voor het bevorderen van belangrijke relaties en het stimuleren van strategische en duurzame groei in de regio – naast het bouwen aan een grotere afstemming met Bermuda.
Na 15 jaar bij Lloyd’s zal Hank Watkins, Regional Director & President van Lloyd’s Americas, Lloyd’s aan het eind van dit jaar verlaten om andere mogelijkheden na te streven. Hank heeft een belangrijke rol gespeeld bij het helpen van klanten en belanghebbenden in de regio bij het vinden van nieuwe risico’s en oplossingen. Marc Lipman is per 1 september benoemd tot President van Lloyd’s Americas, gevestigd in Canada. Marc trad in juni 2020 in dienst bij Lloyd’s als Procureur in Fact en President van Lloyd’s Canada. Onder zijn leiding is het Canadese bedrijf van Lloyd’s versterkt met een sterk bestuurlijk fundament, inclusief een robuust risicoraamwerk en de implementatie van IFRS 17.
Marc Lipman
John Neal, CEO, Lloyd’s: “Noord- en Zuid-Amerika vertegenwoordigen meer dan 60% van de totale premie van onze markt en nu we onze aanwezigheid willen vergroten, is het van vitaal belang dat we de juiste mensen ter plaatse hebben om onze ambities waar te maken. De benoeming van Dawn en Marc in hun nieuwe functies zal onze positie versterken om huidige en nieuwe belanghebbenden het beste verzekerings- en beleggingsplatform ter wereld te bieden. Ik wil Hank bedanken voor zijn waardevolle werk in de afgelopen 15 jaar bij Lloyd’s.”
Dawn Miller, de nieuwe Chief Commercial Officer van Lloyd’s: “Nu we kijken hoe we met onze commerciële strategie de winstgevende groei van de markt in de komende twee jaar kunnen ondersteunen, stellen deze veranderingen in de manier waarop we in Noord- en Zuid-Amerika zijn gestructureerd ons in staat om de reikwijdte van ons aanbod te vergroten. We zullen meer ondersteuning kunnen bieden aan ons grote netwerk van belanghebbenden en marktdeelnemers in de regio en onze wereldwijde distributiestrategie verder kunnen ontwikkelen.”