KPMG Nederland implementeert Workbench: het eigen AI-platform dat is ontwikkeld op Microsoft-technologie. Alle KPMG-medewerkers wereldwijd krijgen toegang tot ‘AI-oplossingen en AI-agents’ via één centrale omgeving, ongeacht functie, land of sector. Binnen het KPMG-netwerk zet Nederland hiermee een belangrijke stap in het versnellen en verbeteren van AI-gedreven dienstverlening.
“Er is nu één centrale KPMG AI-omgeving waarin we op een veilige en verantwoorde manier AI-modellen en AI-agents kunnen ontwikkelen en inzetten,” vertelt Alexandra van der Tuin, AI Country Lead bij KPMG Nederland. “Doordat we binnen het KPMG-netwerk elkaars modellen kunnen gebruiken en kennis delen, kunnen we sneller oplossingen bieden aan onze klanten. Het platform is zo ingericht dat we grip houden op kwaliteit, wet- en regelgeving en ethiek.” Sneller samenwerken, slimmer ontwikkelen Workbench maakt de weg vrij voor de volgende generatie AI-ondersteunde dienstverlening, waarbij AI taken van onze professionals overneemt en/of ondersteunt, zodat meer waarde kan worden geleverd vanuit expertise. Van der Tuin: “Dit vraagt om aanpassing in hoe wij mensen ons werk uitvoeren en dat wij andere vaardigheden leren. Het is een samenspel tussen AI-technologie en menselijke expertise. En het blijft dus ook mensenwerk.”
|