Howden onthult vandaag een nieuw merk en brengt haar wereldwijde makelaarsactiviteiten samen onder één naam. Dat betekent onder meer dat Italiaanse Assiteca, het Duitse Euroassekuranz en de Franse CRF en Théorème samen met 20 Europese merken de naam Howden overnemen.
De rebranding volgt op Howden’s aankondiging in april dat de bedrijfsstructuur zou worden verenigd en vereenvoudigd onder één wereldwijd management, waarbij verzekeringsmakelaardij, herverzekeringsmakelaardij en underwriting rechtstreeks rapporteren aan David Howden, CEO.
David Howden, CEO van Howden, licht toe: “Nu we ons nieuwe merk onthullen en ons 30e jaar ingaan, zijn we verheugd om dit nieuwe hoofdstuk voor Howden in te luiden. Ik ben ongelooflijk trots op wat we hebben opgebouwd. Het merk Howden zal worden vertegenwoordigd door 15.000 mensen in 50 landen, die niet alleen de schaal van de activiteiten van het bedrijf voor miljoenen klanten weergeven, maar ook, met een frisse en dynamische visuele benadering, hun collectieve verschil uitdrukken.
“Door trouw te blijven aan onze basisprincipes van onafhankelijkheid, employee ownership, expertise, vriendschap en vertrouwen, hebben we een bedrijf gecreëerd dat eigendom is van en geleid wordt door de mensen die erin werken. We hebben de architectuur op orde en door onze klanten de beste verzekeringsexpertise te blijven bieden, kunnen we nu verdere groeikansen ontsluiten door de kracht van één wereldwijd merk.
“Nu we op grote schaal vooruitgaan, ligt onze focus op het benutten van onze collectieve kracht, het aantrekken van talent en op elkaar afgestemde bedrijven en het op de eerste plaats zetten van onze mensen. Door te investeren in onze infrastructuur en onze medewerkers in staat te stellen het beste uit zichzelf te halen voor onze klanten, kunnen we laten zien wat voor een goede kracht verzekeringen kunnen zijn. “
“We werken voor klanten variërend van particulieren tot de grootste internationale bedrijven, over het hele spectrum van lokale, gespecialiseerde en internationale (her)verzekeringen. We hebben nu een merk dat laat zien wat we onze klanten allemaal te bieden hebben. Het weerspiegelt wie we zijn. Onze go-to-market strategie is eenvoudig: we willen optreden als één bedrijf, met de volledige kracht van al onze specialisten, ongeacht specialisme of geografie, ten behoeve van onze klanten. Op die manier, met transparantie en vertrouwen, kan ik beloven dat al onze stakeholders het allerbeste van ons krijgen.”
Luigi Sturani, CEO Europe, Howden, voegt hieraan toe: “Onze strategie in Europa is eenvoudig: het ontwikkelen van een sterke territoriale aanwezigheid en het aanbieden van een unieke reeks gespecialiseerde oplossingen voor klanten. In de afgelopen jaren hebben 30 cultureel op elkaar afgestemde bedrijven ervoor gekozen zich bij Howden aan te sluiten. We hebben toptalent uit de sector aangetrokken en vestigen ons snel als het Europese alternatief in de makelaarsmarkt. Dit is het moment voor ons om ons te verenigen achter één merk dat onze identiteit, cultuur en kernwaarden consistent weerspiegelt en onze ambitieuze groeiambities zal ondersteunen.”
Vanaf vandaag zal de naam Howden een aanzienlijke aanwezigheid hebben in heel Europa, op 120 locaties in 20 landen met meer dan 3.000 medewerkers met specialistische expertise die lokale klanten bedienen.