F | F |
Vanaf maandag kan de consument bij 82 boek- en tijdschriftenwinkels van AKO terecht voor verzekeringen van FBTO. De verzekeraar start een proef om – naast online en via haar klantenservice – verzekeringen aan te bieden via het retailkanaal. FBTO wil met intuïtieve distributie dichter bij de klant komen door verzekeringen te verkopen op logische en relevante plekken voor de klant. Met partners wil FBTO hier invulling aan geven. Daarom werkt de verzekeraar in deze pilot samen met Smart2Cover. Smart2Cover maakt het mogelijk om verzekeringen te verkopen in het offlinekanaal met prepaid kaarten. De proef is uniek in Nederland en tegelijk simpel en vertrouwd voor de consument; op de balie in de winkel staat een display met kaarten met premietegoed voor verschillende FBTO verzekeringen. De klant betaalt de kaart en krijgt het premietegoed. Om het tegoed te verzilveren en de verzekering af te sluiten gebruikt hij de Smart2Cover app. In de app breidt de klant de verzekering uit naar zijn wensen. Leren over distributie Met de proef wil FBTO een hoop leren over deze nieuwe vorm van distributie. De verzekeraar wil onderzoeken hoe de klant deze vorm van distributie ervaart, aan welke producten hij via dit kanaal behoefte heeft en welke doelgroep hierdoor aangesproken wordt. FBTO start in de proef met de reis- en fietsverzekering. In een later stadium volgen de kortlopende reisverzekering en de buitenhuisverzekering, voor waardevolle spullen buiten de deur. Hoe werkt het?: Je koopt een kaart met € 6,- tegoed voor een doorlopende reisverzekering. Gebruik het tegoed op de kaart in de Smart2Cover app. Vul je gegevens in en kies hoe jij je wilt verzekeren. Als je de kaart gebruikt in de app, wordt het tegoed op je kaart verrekend met je premie. Tegoed over? Dan wordt het tegoed automatisch gebruikt voor de volgende maandpremie. Te weinig tegoed? Dan wordt dit verwerkt in de maandelijkse afschrijving. Nadat je de verzekering hebt aangevraagd in de app en na goedkeuring, krijg je binnen een paar minuten je polis via e-mail. Je reis is nu verzekerd bij FBTO. Nieuwe vormen distributie De innovatieve verzekeraar uit Leeuwarden was de eerste direct-writer en de eerste verzekeraar waar een verzekering online afgesloten kon worden. “Deze proef met verkoop via het retailkanaal past perfect binnen onze strategie om de meest intuïtieve verzekeraar te worden”, vertelt Rogier de Weerd, Sr. Manager Marketing en Verkoop van FBTO. “De klant verwacht van ons relevantie en persoonlijke keuzevrijheid. Met nieuwe vormen van distributie willen we hier invulling aan geven. Alleen dan kunnen we het juiste aanbod op de juiste plek en op het juiste moment doen.” Ook Olivier Chevalier, CCO van Smart2Cover, is enthousiast over de pilot met FBTO: “Smart2Cover heeft in FBTO de ideale innovatieve partner gevonden voor dit initiatief. Met FBTO gaan we de traditionele retail koppelen aan een digitale omgeving met de Smart2Cover app. Wij zien de samenwerking met veel enthousiasme en vertrouwen tegemoet.” |