Britse verzekeringsprofessionals, aangesloten bij het Chartered Insurance Institute (CII) hebben de uitdagingen onthuld waarmee ze worden geconfronteerd bij het ondersteunen van hun klanten in kwetsbare omstandigheden. Een online enquête onder de leden van het Chartered Insurance Institute toonde aan dat de grootste barrière waarmee professionals worden geconfronteerd wanneer ze proberen consumenten in kwetsbare omstandigheden te helpen, de mogelijkheid is om openlijk met hen te praten over de aard van de kwetsbaarheid van het individu.
Bijna een op de vijf verzekeringsprofessionals gaf aan moeite te hebben om kwetsbaarheid te identificeren en drie van de tien verzekeringsprofessionals zeiden dat ze moeite hebben om de behoeften van consumenten in kwetsbare omstandigheden te begrijpen.Het kunnen beoordelen van cognitie werd door 15% van de verzekeringsprofessionals geïdentificeerd als de grootste belemmering voor het bijstaan van cliënten in kwetsbare omstandigheden.
Het Chartered Insurance Institute ondervroeg leden over hoe zij cliënten met kwetsbaarheid helpen, aangezien dit een belangrijk aandachtspunt blijft voor de FCA, die door de pandemie van het coronavirus scherp in beeld is gebracht.De FCA zal binnenkort de laatste hand leggen aan de richtlijnen over hoe bedrijven kwetsbare klanten moeten behandelen.
Keith Richards, chief membership officer van het Chartered Insurance Institute en voorzitter van de Financial Vulnerability Taskforce, zei: “Het is van vitaal belang dat we als verzekeringsprofessionals allemaal een groter bewustzijn ontwikkelen van de indicatoren van kwetsbaarheid en beschikken over de kennis, vaardigheden en processen. om passende en professionele bescherming en ondersteuning mogelijk te maken. De meesten van ons zullen op een bepaald moment in ons leven kwetsbaar zijn. Het is van vitaal belang dat we ons bewuste bewustzijn vergroten en de complexiteit en het unieke karakter van klanten in kwetsbare omstandigheden begrijpen en hoe dit op hen van invloed is als we ze op de meest geschikte manier willen ondersteunen. “