Reaal AOV heeft haar digitale dienstverlening verder uitgebreid. Voortaan kunnen financieel adviseurs ook ónline mutaties doorgeven via MijnAOV. Daardoor zijn bij Reaal AOV aanvragen, claims èn mutaties nu geheel online af te handelen en 24 uur per dag inzichtelijk. Reaal AOV behoort volgens onafhankelijk financieel adviseurs tot de kopgroep op het gebied van digitale dienstverlening in AOV. MijnAOV heeft hier een grote bijdrage aan geleverd. Dit blijkt uit onderzoek van IG&H.
MijnAOV van Reaal
Via MijnAOV kunnen financieel adviseurs nu ook snel, veilig en
geheel digitaal de meest voorkomende mutaties voor een Reaal
arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) aanvragen. Niet alleen het aanpassen
van NAW- of betaalgegevens, maar ook bijvoorbeeld het verhogen of verlagen van
een verzekerd bedrag, het wijzigen van het beroep of de eigenrisicotermijn
laten aanpassen. Ook een eventuele gezondheidsverklaring kan de klant daarna
veilig digitaal invullen. MijnAOV is ontwikkeld in samenwerking met
AxellClaims.
Financieel adviseurs konden al via MijnAOV snel, veilig en geheel digitaal een Reaal AOV aanvragen. Vervolgens kunnen klanten en hun adviseurs in MijnAOV alle gegevens controleren en aanvullen en de status van de aanvraag 24/7 bekijken. Daarnaast kunnen financieel adviseurs 24/7 hun eigen klantenportefeuille bij Reaal AOV inzien. Wordt een klant arbeidsongeschikt? Dan wordt vertrouwelijke informatie over de claim veilig opgeslagen in MijnAOV.
Veilig en zorgvuldig geregeld
Pim Hafkenscheid, directeur AOV bij Reaal: “In goed overleg met adviseurs
hebben wij onze digitale dienstverlening verder geoptimaliseerd en we blijven
dat de komende tijd ook doen. De MijnAOV-tool maakt het voor adviseurs nu
eenvoudig en makkelijk om mutaties door te voeren. Het systeem checkt bovendien
automatisch of de gegevens compleet zijn. Dat voorkomt heen-en-weer mailen.
Daarnaast zorgt MijnAOV ervoor dat persoonlijke en medische informatie op een
veilige en zorgvuldige manier alleen inzichtelijk is voor de klant zelf of
mensen die daar toestemming voor hebben.”
IG&H Performancemonitor Inkomen Individueel over 2018
IG&H biedt middels jaarlijks onderzoek en continu monitoring een ‘360
graden view’ op de ontwikkelingen in het klant- en distributielandschap binnen
de financiële sector. De Performancemonitor volgt en vergelijkt de tevredenheid
van onafhankelijk adviseurs over de dienstverlening van aanbieders waarmee zij
samenwerken, op onder andere het productaanbod, de digitale dienstverlening en
de binnendienst.
“Reaal heeft afgelopen jaar de digitale dienstverlening vernieuwd en krijgt waardering van de markt voor de gebruiksvriendelijke processen”, aldus het rapport van IG&H.