Aon en Moody’s breiden samenwerking casualty-herverzekering uit met ‘Commercial Risk’

 

Aon breidt de samenwerking met Moody’s Insurance Solutions, leider op het gebied van risicodata, analyse en technologie. “Deze samenwerking zal de latentie en het accumulatierisico voor herverzekeraars van schadeverzekeringen verminderen en tegelijkertijd productinnovatie in de herverzekeringssector van schadeverzekeringen blijven stimuleren”, aldus beide partijen.Na het aanvankelijke succes op het gebied van casualtyherverzekering zal de samenwerking tussen Aon en Moody’s nu worden uitgebreid naar zakelijke risico’s, waarbij inzichten worden geleverd in klimaatrisico’s en andere opkomende risico’s, risicobeperkende strategieën en excess casualty named-peril producten aan kopers van bedrijfsmatige verzekeringen.

Nu de dynamiek op gebieden als sociale inflatie en de financiering van rechtszaken nieuwe opkomende risico’s met een toenemende frequentie en ernst creëert, kunnen named-peril producten bijdragen aan een efficiënte overdracht van risico’s en groei van verzekeringspremies, evenals aan een betere schadebescherming voor klanten tegen een prijs die past bij het risico. Dit vermindert de onzekerheid rond uitsluitingen, ontoereikende limieten en dekkingsgeschillen. “De uitgebreide samenwerking tussen Aon en Moody’s combineert de geavanceerde technologie van Moody’s Casualty Unit – die meer dan 300 opkomende risicofactoren identificeert en modelleert – met Aon’s uitgebreide wereldwijde relaties in zowel de traditionele als de alternatieve kapitaalsector. Deze synergie vergemakkelijkt een efficiëntere toewijzing van kapitaal aan risico’s om zo betere zakelijke beslissingen te kunnen nemen voor klanten van Aon bij het managen van hun schadeportefeuilles.”

Amanda Lyons, global product leader for Reinsurance Solutions bij Aon, zegt: “Traditionele schadeverzekeringsoplossingen hebben moeite gehad om kapitaalefficiënte dekking te bieden. Onze samenwerking met Moody’s leidt nu tot producten die de risico’s beter weerspiegelen en aantrekkelijkere prijzen bieden voor zowel zakelijke  risico’s als herverzekering. Dit helpt bedrijven betere beslissingen te nemen en ondersteunt herverzekeringsklanten en oorspronkelijke kopers bij het vol vertrouwen nastreven van groeistrategieën.”Robert Reville, head of casualty market development for Moody’s, said: “The increasingly volatile liability environment challenges the entire value chain of insurance – from the original buyers to their insurers and reinsurers. In this environment, we expect named-peril products to lead to the emergence of a casualty catastrophe market. We are delighted to work with Aon to drive such innovation in the re/insurance market.”

Robert Reville, head of casualty market development  Moody’s, zegt: “De steeds volatielere aansprakelijkheidsomgeving stelt de hele waardeketen van verzekeringen op de proef – van de oorspronkelijke kopers tot hun verzekeraars en herverzekeraars. In deze omgeving verwachten we dat named-peril producten zullen leiden tot de opkomst van een markt voor casualty catastrofes. We zijn verheugd om met Aon samen te werken om een dergelijke innovatie in de herverzekeringsmarkt te stimuleren.”