Alpina Group vereenvoudigt zijn bestuurssamenstelling. Naast Michael de Nijs (CEO), die al onderdeel uitmaakt van het bestuur, treedt ook Arto Willemsen (CFO) tot het bestuur toe. Hiermee maakt hij zowel deel uit van de directie als van het bestuur. Daarnaast treedt Madelein Smit aan als commissaris. Madelein is nieuw bij Alpina Group. Met haar ervaring op het gebied van IT en data en in verschillende boards van complexe organisaties versterkt zij het bestuur in de breedte. De bestuursleden Marco Gregoor en Frank Germans treden terug en gaan zich volledig richten op de optimalisering van de dienstverlening en klantportefeuille binnen de buy-and-build-strategie van Alpina Group.
De aanpassing volgt op de eerste fase van de fusie van Voogd & Voogd en de Heilbron Groep. Michael de Nijs, CEO: “Als Alpina Group zitten we in een bijzondere fase waar het succesvol integreren van de beide fusie-ondernemingen parallel loopt met de integratie van nieuwe aangesloten kantoren. Dat vraagt enerzijds om een heldere aansturing op commerciële en financiële kernpunten van onze groep; anderzijds is er de wens om onze dienstverlening en producten nog verder te optimaliseren en professionaliseren. Marco en Frank nemen het initiatief om zich vrij te spelen voor het optimaliseren van ons klantaanbod met alles wat onze groep aan onze verzekeringsbedrijven te bieden heeft – en andersom. Zodat we onze klanten nog beter kunnen bedienen en we ons potentieel optimaal kunnen benutten.”
Marco Gregoor en Frank Germans zijn vanaf 1 september in hun nieuwe rol gestart. Gregoor: “De M&A-inspanningen van Alpina Group gaan zich toeleggen op specifiekere aanvullingen in onze portfolio in Nederland en daarbuiten. Daar zullen Frank en ik nauw bij betrokken blijven. Maar de focus ligt op het versterken van ons aanbod aan klanten. Denk hierbij aan een verdere verbetering van het productassortiment en het activeren van ons netwerk van ondernemers in de lokale markten of disciplines zoals bij onze makelaardij. Het doel is simpel: efficiënt onze krachten bundelen en het potentieel van onze ondernemers benutten. Daar ligt onze kracht. En daar profiteren onze klanten het meest van.”