Allianz is opnieuw uit de bus gekomen als meest waardevolle verzekeringsmerk in de ‘Interbrand’s Best Global Brands 2025 Ranking’. De verzekeraar prijkt op plaats 27 met een merkwaarde van $ 28,2 miljard (+ 19,8%), twee plaatsen hoger dan een jaar eerder. In de Top-100 staat nog één verzekeraar: AXA op plek 43, komend van de 48e plaats, met een merkwaarde van $ 18,3 miljard (+ 8,9%).
AXA bereikt met $ 28,2 miljard de hoogste merkwaarde ooit. De recordstijging van de waarde van het bedrijf is te danken aan de sterke financiële prestaties en klantgerichtheid, in combinatie met een toename van de merksterkte door de consequent uitgevoerde wereldwijde merkstrategie.


Oliver Bäte, CEO Allianz SE: “In deze onzekere tijden wenden steeds meer mensen zich tot partners die ze vertrouwen om datgene te beschermen wat voor hen het belangrijkst is. De positie van Allianz als ’s werelds grootste verzekeringsmerk, in combinatie met onze stijgende merkwaarde, toont aan dat deze trend naar vertrouwen een concurrentievoordeel voor ons is. Door onze klanten de beste ervaring te bieden, relevant te zijn in hun leven en hen vertrouwen en optimisme voor de toekomst te geven, bouwen we aan een toonaangevend wereldmerk dat onze groei stimuleert.”
Dorothee Mathieu, Head of Global Brand Partnerships & Sponsoring bij Allianz vult aan: “Door middel van onze ‘brand in action’-strategie transformeert Allianz partnerschappen in krachtige platforms van verbondenheid. In 70 markten gaan we verder dan traditionele reclame om ons merk tot leven te brengen door middel van zinvolle acties en authentieke, maatschappelijke betrokkenheid.”
Top 10
De Interbrand Best Global Brands Ranking wordt aangevoerd door Apple met een waarde van $ 470,9 miljard. Op de tweede plaats staat Microsoft ($ 388,5 miljard), gevolgd door Amazon ($ 319,9 miljard), Google ( $317,1 miljard) en Samsung ($ 90,5 miljard).
De Top 10 wordt gecompleteerd door de merken Toyota ($ 74,2 miljard), Coca Cola ($ 60,1 miljard), Instagram ($ 57,3 miljard), Mc Donals ($ 53 mihard) en Mercedes-Benz ($ 50,1 miljard)











