Online verzekeraar Allianz Direct (voorheen Allsecur) is
gisteren (27 januari jl.) gestart met een nieuwe Europese reclamecampagne
waarin de Olympische atletieklegende Usain Bolt de hoofdrol speelt. “Om het
internationale karakter van het nieuwe label te benadrukken en zich breder te
profileren dan alleen autoverzekeringen, is Allianz Direct een langetermijn
samenwerking aangegaan met the fastest man alive. Deze
samenwerking sluit ook aan bij de rol van moederbedrijf Allianz als wereldwijde
verzekeringspartner van de Olympische en Paralympische beweging vanaf 2021”,
licht de verzekeraar toe.
In oktober 2019 zijn twee van de vier online merken van Allianz (Allsecur in
Nederland en Duitsland) samengevoegd tot één Europees verzekeringslabel;
Allianz Direct. In 2020 volgen ook Italië (Genialloyd) en Spanje (Fénix
Directo). “Door de toevoeging ‘Direct’ werd al duidelijk dat mobiel en digitaal
bij de verzekeraar voorop staan. In deze eerste Allianz Direct campagne wordt
de snelheid waarmee een autoverzekering kan worden vergeleken en afgesloten
onderstreept. Zo kan de klant binnen twintig seconden een premie berekenen;
niet morgen, maar nu”, aldus Allianz Direct.
Bart Schlatmann, CEO Allianz Direct, licht toe: “We zijn zeer verheugd over
deze samenwerking. Usain Bolt staat voor snelheid, professionaliteit, hard
werken, innovatie en is de belichaming van de moderne digitale mens. Zo
laten we ons leiden door de wensen van de klant en kun je bij ons online op een
snelle, toegankelijke en persoonlijke manier een product afsluiten. Dat is belangrijk,
want tegenwoordig weten mensen heel goed wat zij willen en wanneer zij dat
willen. Het moet makkelijk en snel zijn. We begrijpen immers goed dat klanten
liever tijd besteden aan andere dingen. Allianz Direct wil hierin ondersteunen;
op het moment dat je een auto koopt wil je ook zo snel mogelijk een
autoverzekering afsluiten. Daarom bieden we in twintig seconden een online
premie en kun je direct de autoverzekering afsluiten en online beheren.”
Usain Bolt zegt over de samenwerking: “Ik voel mij vereerd dat ik de komende
jaren het gezicht mag zijn van deze Europese campagne. Allianz Direct staat
voor snelheid, digitaal en gemak; waardes waar ik mij zeker goed in kan vinden
en die bij mij passen. De eerste commercial is reeds opgenomen en ik kijk uit naar
de toekomstige opnames die nog gaan volgen, want de plannen zijn veelbelovend!”
