Allianz Direct introduceert Rechtsbijstandsverzekering in samenwerking met DAS 

 

Allianz Direct breidt zijn verzekeringsaanbod uit met de introductie van de Rechtsbijstandsverzekering. Met deze stap versterkt Allianz Direct haar positie als allround verzekeraar en biedt zij klanten de mogelijkheid om zich te beschermen tegen onverwachte juridische kosten. De nieuwe verzekering is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met DAS, marktleider op het gebied van juridische dienstverlening.

 

Wat houdt de Rechtsbijstandsverzekering in? De Rechtsbijstandsverzekering van Allianz Direct biedt klanten juridische hulp en advies bij uiteenlopende conflicten en geschillen. De verzekering dekt de kosten van juridische bijstand en vertegenwoordiging, zodat klanten niet voor onverwachte uitgaven komen te staan wanneer zij juridische hulp nodig hebben. De dekking is opgebouwd uit verschillende modules, afgestemd op de meest voorkomende situaties:

1.       Verkeer: Hulp bij geschillen rondom verkeersdeelname, schade of aankopen/reparaties van voertuigen.

2.      Consument: Juridische ondersteuning bij conflicten over aankopen, vakantie, deeleconomie, je vrijwilligerswerk, financiële geschillen en onderwijs.

3.      Wonen: Dekking bij conflicten met verhuurders, buren of de overheid.

4.      Werk en Inkomen: Hulp bij arbeidsconflicten, ongevallen op het werk, ziekte, ontslag, loonvorderingen en pensioenzaken.

5.      Persoonlijk: Ondersteuning bij familiezaken, erfrecht, echtscheiding, medische kwesties, fiscale geschillen en meer.

 

Uniek is volgens Allianz Direct de mogelijkheid voor klanten om te kunnen kiezen uit drie pakketten: Rechtsbijstand Basic, Comfort en Premium. Elk pakket biedt een oplopende mate van dekking en ondersteuning, zodat er altijd een passende oplossing is voor iedere situatie.

 

“Met de introductie van de Rechtsbijstandsverzekering spelen we in op een duidelijke behoefte onder onze klanten aan zekerheid en toegankelijke juridische hulp,” aldus Ron Adams, Head of Marketing & Sales bij Allianz Direct Nederland.  “Uit recent onderzoek blijkt dat juridische conflicten steeds vaker voorkomen, bijvoorbeeld op het werk, in het verkeer of bij consumentenzaken. Tegelijkertijd ervaren veel mensen drempels om zich hiervoor te verzekeren, zoals kosten of onbekendheid met het product. Door samen te werken met DAS maken we deze stap laagdrempelig en betaalbaar. Zo bieden we onze klanten de zekerheid dat ze altijd kunnen rekenen op professionele ondersteuning, precies wanneer het nodig is.”

Deskundige hulp en extra voordeel
De afhandeling van claims en juridische ondersteuning wordt verzorgd door DAS, waardoor klanten profiteren van de kennis van meer dan 800 juristen, waaronder meer dan 100 advocaten, en een soepele, digitale afhandeling van hun zaak. Allianz Direct is risicodrager en ontvangt de premie, terwijl DAS haar expertise inzet voor de behandeling van dossiers.

Arjen Westra, commercieel directeur bij DAS: “Juridische conflicten houden mensen wakker. De onzekerheid, de stress en het gevoel er alleen voor te staan, kunnen zwaar wegen. Juist daarom is toegankelijke juridische hulp van onschatbare waarde. Met deze samenwerking bundelen we onze krachten om die hulp nog gerichter en laagdrempeliger aan te bieden.Met deze uitbreiding biedt Allianz Direct een completer verzekeringspakket en wordt juridische zekerheid toegankelijk en betaalbaar voor een brede groep klanten.”