Wat gebeurt er als drie avontuurlijke content creators ieder op hun eigen stukje onbewoond eiland worden gedropt, zonder luxe, eten of drinken? In een unieke samenwerking slaan Allianz Direct en de creators de handen ineen om het belang van goed voorbereid op reis gaan te benadrukken.
In deze serie gaan Govert Sweep, Tim Tygran en Tom Outdoor de uitdaging aan om vijf dagen te overleven met slechts een basis survival kit, één zelfgekozen item én een waterfles van Allianz Direct. De vraag: wie weet het hoofd koel te houden en wie blijkt de ultieme survivor? De creators zijn volledig op zichzelf aangewezen. Elk van hen krijgt een eigen zone op het eiland, waar ze hun creativiteit, doorzettingsvermogen en vindingrijkheid moeten inzetten om te voorzien in hun basisbehoeften. Van shelters bouwen tot het vinden van water en voedsel, alles wordt vastgelegd en gedeeld via hun YouTube- en Instagram-kanalen. Allianz Direct is zichtbaar aanwezig met branded waterflessen en wordt benoemd in de content van de deelnemers. Deel 1 is gisteren live gegaan en deel 2 is te bekijken vanaf 18 augustus om 16:00. We’ve got your back, ook op reis Tim Tygran laat weten, “Vijf dagen op een tropisch, onbewoond eiland. Het klonk voor ons als een droom en vooral als een mooie uitdaging. Zelf een onderkomen bouwen, elke dag in de helderblauwe zee duiken, en natuurlijk: eten en drinken verzamelen om überhaupt te kunnen overleven. In werkelijkheid bleek het toch een stuk zwaarder dan ik had gedacht. Vooral het gebrek aan slaap viel me zwaar. Mijn zelfgebouwde dak was helaas niet waterdicht en twee nachten lang heeft het keihard geregend. Daardoor was slapen vrijwel onmogelijk, en dat brak me mentaal het meest op. Slaap is toch echt essentieel om je hoofd erbij te houden. Gelukkig was het eiland zo mooi dat ik daardoor de vermoeidheid en de honger af en toe even vergat. Ondanks alles was het een ervaring die ik niet snel zal vergeten.” Govert Sweep geeft aan, “Met de avontuurlijke en reislustige doelgroep van onze YouTube kanalen weet ik zeker dat deze samenwerking antwoord zal geven op een veelgestelde vraag in ons publiek; ‘Welke reisverzekering is nou het beste om te nemen Govert?’ De kern van goede marketing is als het product of de dienst waar je reclame voor maakt, ook echt antwoord geeft op een vraag of probleem. Geen overbodige materialistische producten promoten, maar juist inspelen op een daadwerkelijke vraag in je publiek. De inhoud van onze content gaat over het vinden van comfort in discomfort. We hopen daarmee een brug te slaan naar de reisverzekering. Binnen het ‘gedoe’ van een verzekering ‘moeten’ regelen, wil je kiezen voor de meest fijne, snelle en comfortabele manier van aansluiten. Allianz Direct speelt in mijn beleving hierin perfect in op de doelgroep.” Tom Outdoor zegt, “Vijf dagen overleven op een tropisch eiland is een bizarre uitdaging. Het waren voor mij een van de zwaarste dagen ooit, het is erg warm en enorm luchtvochtig. We zijn voor dit avontuur de samenwerking aangegaan met Allianz Direct en hebben bespreekbaar gemaakt waarom een reisverzekering prettig is om te hebben. Ook hebben we de USP van Allianz Direct naar voren gebracht. Het eiland was dus een uitdaging, het afsluiten van een reisverzekering bij Allianz Direct is dit niet.”
|