Admiral gaat de Britse ‘woning- en huisdierenportefeuille van RSA overnemen

Admiral Group heeft een overeenkomst bereikt om de Britse directe woning- en huisdierverzekeringsactiviteiten van RSA Insurance Group Limited over te nemen. Met de overname is bij voltooiing een bedrag gemoeid van  ​​£82,5 miljoen, met een potentiële extra vergoeding van nog eens maximaal £32,5 miljoen, afhankelijk van het aantal polissen dat met succes naar Admiral is gemigreerd.

De overname sluit nauw aan bij de strategie van Admiral om zijn productaanbod te diversifiëren en klantrelaties met meerdere producten op te bouwen in zijn kernmarkten. Het zal de kernactiviteiten van de verzekeraar versterken en zijn directe huisdierenpropositie, gelanceerd in 2022, versnellen.

.Door de transactie zal Admiral ongeveer 300 nieuwe collega’s verwelkomen, evenals de overdracht van de renewalrechten en het merk “MORE THAN”. De polissen zullen naar verwachting vanaf het derde kwartaal van 2024 worden verlengd. Deze overname omvat geen verplichtingen met betrekking tot bestaande polissen, die bij RSA blijven. RSA’s directe activiteiten op het gebied van particuliere huis- en huisdierverzekeringen in het Verenigd Koninkrijk genereerden in 2022 ongeveer £165 miljoen aan bruto geboekte premies.

De transactie zal naar verwachting in het tweede kwartaal van 2024 worden afgerond en zal worden gefinancierd uit bestaande middelen en kredietfaciliteiten. De geschatte pro forma Solvency II-ratio van de Groep bij voltooiing zou ruim boven de beoogde niveaus blijven.

Milena Mondini de Focatiis, CEO van Admiral Group, licht toe: “De grotere schaal in  de woning- en huisdierverzekeringssector ondersteunt niet alleen de diversificatiestrategie van Admiral, maar ondersteunt ook ons ​​doel om klanten een sterker multi-productaanbod, keuze en gemak te bieden. We kijken ernaar uit om onze nieuwe collega’s en de aanvullende expertise die zij met zich meebrengen te verwelkomen.

“Ons vermogen en onze cultuur zullen ervoor zorgen dat MORE THAN en RSA-klanten die zich bij Admiral aansluiten, de hoogwaardige dekking en klantenservice blijven ontvangen die zij verwachten. Consistentie en continuïteit voor onze nieuwe en bestaande klanten tijdens deze migratie zullen onze prioriteit zijn. Onze capaciteiten en cultuur zullen ervoor zorgen dat MORE THAN en RSA-klanten die zich bij Admiral aansluiten, de hoogwaardige dekking en klantenservice blijven ontvangen die zij verwachten. Consistentie en continuïteit voor onze nieuwe en bestaande klanten tijdens deze migratie zullen onze prioriteit zijn. Met deze overname blijven we ons doel vervullen om meer mensen te helpen voor hun toekomst te zorgen.”

Ken Norgrove, Chief Executive Officer, RSA UK&I, vult aan: “Deze transactie sluit aan bij onze strategische ambitie en ik ben ervan overtuigd dat de gedeelde waarden en staat van dienst van Admiral in het leveren van uitmuntendheid voor klanten hen perfect maakt voor onze directe Britse Personal Lines-activiteiten. Onze primaire focus ligt nu op het realiseren van een ordelijke transitie die onze collega’s en klanten ondersteunt.”

Onze capaciteiten en cultuur zullen ervoor zorgen dat MORE THAN en RSA-klanten die zich bij Admiral aansluiten, de hoogwaardige dekking en klantenservice blijven ontvangen die zij verwachten. Consistentie en continuïteit voor onze nieuwe en bestaande klanten tijdens deze migratie zullen onze prioriteit zijn.Met deze overname blijven we ons doel vervullen om meer mensen te helpen voor hun toekomst te zorgen.”