Adfiz lanceert ‘Meldkanaal Klokkenluiders’ voor leden

Op haar eigen website schrijft Adfiz: “Als werkgever moet je je werknemers in de gelegenheid stellen om een misstand te melden. De melding van een misstand moet gedaan kunnen worden via een meldkanaal en moet worden ontvangen en opgevolgd door een onafhankelijke functionaris of afdeling. Door in je interne meldprocedure te verwijzen naar het het nu ingerichte meldportaal, voldoe je aan deze eis uit de Wbk. Het meldportaal is te vinden op https://adfiz.whistlelink.com/  Het kennisportaal over de Wet bescherming klokkenluiders hebben we aangepast. Je vindt hier meer informatie over het meldkanaal en de manier waarop je daar gebruik van kunt maken. Er is een speciale FAQ toegevoegd met vragen over deze service van Adfiz. “

Op het kennisportaal staat ook een aangepaste modelregeling voor de klokkenluiders meldprocedure. In de modelregeling wordt verwezen naar het externe meldportaal van Adfiz. Als werkgever ben je verplicht om een meldprocedure op te stellen. Op het kennisportaal werd al een model voor zo’n procedure ter beschikking gesteld. De nu toegevoegde modelregeling kun je gebruiken als je gebruik wilt maken van de faciliteit die Adfiz biedt. Op het Adfiz Najaarsevent op 18 september aanstaande zijn medewerkers van de Integriteitscoördinator aanwezig om eventuele vragen te beantwoorden over de Wbk in het algemeen en over de