HDI Global streeft naar groei op cybergebied met geïntegreerde Readiness Workshops

 

Met de integratie van zogenoemende ‘Readiness Workshops’ in zijn cyberpolissen biedt HDI Global klanten de mogelijkheid om zich intensief voor te bereiden op noodsituaties. De workshops worden ontwikkeld in samenwerking met Crawford & Company en hun netwerkpartners en worden in eerste instantie aangeboden in Europa.

Tijdens de workshops krijgt de klant de kans om zijn incident response manager te leren kennen en samen met hem en een forensisch expert een potentieel schadegeval door te nemen. Zo kunnen processen en reacties strategisch worden geoptimaliseerd om risico’s in ernstige gevallen aanzienlijk te beperken. De geïntegreerde preventieve aanpak is een centraal onderdeel van de strategie van HDI Global om duurzaam wereldwijd te groeien door middel van aanvullende klantenaanbiedingen op de cybermarkt.

Aangezien cyberaanvallen voortdurend toenemen en complexer worden, is het voor bedrijven van essentieel belang om tijdig over de nodige strategieën en reactieplannen te beschikken om gegevensdiefstal en bedrijfsonderbrekingen tot een minimum te beperken. De integratie van preventieve workshops in de polis van HDI Global is een innovatief aanbod op het gebied van cyberverzekeringen. Ze onderstrepen de overtuiging van de verzekeraar dat gezamenlijke preventieve maatregelen noodzakelijk zijn om zich effectief voor te bereiden op mogelijke cyberincidenten. De kosten van de workshop worden volledig gedragen door HDI Global.

Kennis maken met Incident Response manager

In de praktijk bieden de Readiness Workshops, die maximaal vier uur duren, verzekerden een platform om kennis te maken met de Incident Response Manager uit de cyberpolis en een forensisch netwerkpartner van HDI Global, en om actief mogelijke bedreigingen door te nemen. Dit gebeurt aan de hand van een voorbeeld van een ransomware-incident. HDI Global neemt de planning en afstemming van de workshop voor zijn rekening, zodat de verzekerden zich kunnen concentreren op een optimale voorbereiding.

Naast het doorlopen van een schadeproces krijgen verzekerden feedback op hun bestaande en vooraf ingediende Incident Response Plan (IRP). Dit gebeurt in samenwerking met netwerkpartners van Crawford & Company, die zowel over verzekeringstechnische kennis als expertise op het gebied van incidentrespons beschikken. Klanten worden zo op een efficiënte en transparante manier begeleid. Bedrijven worden uitgenodigd om hun IRP ten minste 14 dagen voor de workshop in te dienen om gekwalificeerde feedback en eerste ondersteuning bij het opstellen ervan te krijgen.

Groei op cybermamrkt

“We willen wereldwijd groeien op de cybermarkt”, zegt Dr. Mukadder Erdönmez, lid van de raad van bestuur van HDI Global, verantwoordelijk voor aansprakelijkheids- en cyberverzekeringen en autovlootverzekeringen. “De Readiness Workshops die nu in onze cyberpolissen zijn geïntegreerd, zijn een uiting van onze klantgerichte strategie als partner in transformatie. Als zodanig geldt voor ons ‘beveiligen vóór verzekeren’. Met onze wereldwijd vooruitstrevende strategie op de cybermarkt versterken we het vertrouwen van onze klanten in de bescherming en efficiëntie van onze oplossingen en in hun eigen processen.”

Meike Röllecke, Head of Cyber bij HDI Global, vult aan: “Bedrijven die goed voorbereid zijn, ondervinden aanzienlijk minder bedrijfsonderbrekingen en financiële lasten als gevolg van cyberincidenten, en de Readiness Workshops bieden de mogelijkheid om praktijkervaring op te doen en zich effectief voor te bereiden. De vraag is inmiddels niet meer óf een bedrijf wordt aangevallen, maar wanneer. Wij ondersteunen klanten door middel van de diensten die in onze polissen zijn geïntegreerd, zodat zij zich optimaal kunnen voorbereiden op bedreigingen.”