BHB Dullemond organiseert drie workshops voor eigenaren advieskantoren

 

BHB Dullemond organiseert dit najaar drie workshops voor eigenaren van advieskantoren met als onderwerpen: AI in AI in Assruantie, de vijf generaties op de werkvloer; zo verbind je ze en de kracht van familiebedrijven. De workshops worden gehouden op het kantoor van BHB Dullemond in Soest en duren van 16.00 uur tot 17.30 uur met borrel na afloop.

Donderdag 17 oktober de workshop AI in Assurantie. Binnen de verzekeringsmarkt wordt AI al volop ingezet. Voorbeelden zijn geautomatiseerde schadebeoordeling, fraudedetectie en klantenservice via chatbots. a.s.r. neemt op het terrein van kunstmatige intelligentie een koppositie in. Bas Vermeulen, adjunct-directeur digitaal, date & change bij a.s.r., deelt in deze workshop zijn visie en geeft praktische handvatten om AI binnen je werk als verzekeringsadviseur effectief toe te passen.

Dinsdag 22 oktober de workshop ‘De vijf generaties op de werkvloer: zo verbind je ze‘. Diversiteit neemt ook binnen de verzekeringsmarkt in rap tempo toe. We bevinden ons nu met vijf generaties op de werkvloer. Alle vijf hebben een andere visie op werk en kijken verschillend naar vraagstukken en het oplossen van problemen. Kim Jansen, sociaal psycholoog, geeft tijdens de workshop haar visie op generaties en vertaalt deze naar praktische toepassingen, deelt voorbeelden, feiten en cijfers en behandelt zowel best practices als valkuilen.  Kim Jansen, sociaal psycholoog, geeft tijdens de workshop haar visie op generaties en vertaalt deze naar praktische toepassingen, deelt voorbeelden, feiten en cijfers en behandelt zowel best practices als valkuilen. Deze workshop is een van de drie workhops die wij in dit najaar speciaal voor eigenaren van assurantiekantoren organiseren.

Donderdag 14 november: De kracht van familiebedrijven‘ plaats. Als eigenaar van een assurantiekantoor ben je vaak vooral bezig met het soepel laten verlopen van de dagelijkse werkzaamheden. Het sturen op de waarde van je bedrijf staat zelden op de voorgrond, terwijl dit eigenlijk één van de belangrijkste taken is die je als ondernemer hebt. De waarde van je bedrijf bepaalt immers wat je er zowel nu als in de toekomst aan overhoudt. Waardoor lukt het sommige familiebedrijven vele generaties lang succesvol te blijven? Hoe overleven ze de onvermijdelijke tegenvallers in de markt, interne conflicten en opvolgingsproblemen? Jurgen Geerlings deelt zijn inzichten over ondernemende familiebedrijven en de succesfactoren hiervan. Welke aspecten zijn relevant voor de continuïteit van een familiebedrijf en hoe voorkom je dat de kracht in jouw familiebedrijf omslaat in een valkuil.Met meer dan 25 jaar ervaring in de assurantiemarkt weten wij als geen ander wat de belangrijkste waardedrijvers zijn. Daarom beginnen Henny Kloppenburg en Maarten Agema elke van de drie workshops met een introductie die volledig gewijd is aan de cruciale factoren (value drivers) die de waarde van een assurantiekantoor bepalen. Ongeacht het thema van de workshop, staat dit onderwerp altijd centraal in het eerste deel. Tijdens deze introductie delen ze ook praktische tips en best practices over aanpassingen die je direct binnen je kantoor kunt doorvoeren om de waarde te verhogen