Tweede editie Risk & Business Magazine verschenen: Nieuwe leiding van vier verzekeringsbedrijven licht plannen toe en geeft visie op  markt

Vandaag (donderdag 18 juli)  is de nieuwe editie verschenen van het Risk & Business Magazine, de tweede  in 2024. Ook deze 36 pagina’s tellende uitgave staat vol met lezenswaardige artikelen en interviews uit de verzekerings-, expertise-, schadeherstel- en riskmanagementwereld . In deze uitgave licht de nieuwe leiding van vier verzekeringsbedrijven hun plannen voor de komende jaren toe en geven zij hun visie op de verzekeringsmarkt.

Aan het woord komen onder meer Faisal Setoe, de nieuwe Algemeen Directeur van HDI Global Nederland, die vooral zegt te geloven in de kracht van samenwerking,  en DUAL’s nieuwe eerste man ARAM Stoop, die samen met Pim de Pooter wil toegroeien naar een one stop shop-aanbieder met een breed palet aan verzekeringen. Ivo van der Blom en Mark Gupffert vormen nieuwe leiding bij CNA Hardy in Nederland en geven aan gezien te willen worden als specialistische verzekeraar voor de vakgebieden waarop ze actief zijn. De laatste ‘nieuweling’ is  Ron Verhulsdonck, die naar meer dan 20 jaar bij Chubb aan het roer heeft gestaan nu  bij MS Amlin Insurance meer uniformiteit wil aanbrengen in het aanbod van de activiteiten voor Nederlandse en Belgische verzekeringsmarkt.

Verder lichten Tom Coorevits en Leander Sinke hun ambitieuze plannen toe om met Xolutions ook in Nederland naar de Top 3 op het gebied van automotive en brand-schades uit te groeien. De uitgave wordt gecompleteerd door artikel over het verzekeren van grote sportevenementen zoals het EK Voetbal en  de olympische Spelen, een bijdrage van hippisch expert Esther van Leeuwen (EMN en een samenvatting van het Allianz Safety and Shipping Review 2024, waarin naar voren komt dat het aantal maritieme schades in de scheepvaart een historisch dieptepunt bereiken.

Verder worden de uitkomsten belicht van een tweetal onderzoeken naar de volmachtmarkt en naar de krimpende adviesmarkt, is er op de SAR-pagina een afscheidsinterview te lezen met  ‘Rots in de branding’ Anne-Lucy Titsing en blikt  Susan Mogony (NIVRE) terug op één jaar Manifest Duurzaam Schadeherstel:

De volledige uitgave kunt u hier inzien https://riskenbusiness.nl/wp-content/uploads/RB-2_24-1.pdf