Solera, leverancier van software en diensten voor riskmanagement en activabescherming aan automobiel- en verzekeringsindustrie, laat zien hoe de toekomst van datagedreven contactloze claims en risicobeheer voor voertuigen eruit ziet op Insurtech Insights Europe op 1 en 2 maart. Het bedrijf presenteert tijdens de conferentie de ‘enige end-to-end oplossing voor voertuigclaims en risicobeheer’, die gebruik maakt van de kracht van kunstmatige intelligentie (AI) en visuele intelligentie (VI) van Qapter VI, e-Driving en Mentor. Deze aanpak maakt een soepeler en efficiënter contactloos claimtraject mogelijk voor auto- en wagenparkverzekeraars.
Consumenten willen snellere en betere afhandeling van hun
schadeclaim
Volgens Solera’s 2022 Innovation
Index zou 70% van de consumenten van verzekeraar wisselen voor
een snellere digitale claimervaring, volledig inzicht in het claimproces (56%)
en snellere claimafhandeling (53%). Daarnaast willen consumenten meer
nauwkeurigheid: 65% zegt dat ze een schadehersteller zouden kiezen die AI
gebruikt om het risico op fouten in het claimproces te minimaliseren.
De technologie van Solera helpt verzekeraars om aan deze vraag te voldoen door het claimproces te versnellen door geautomatiseerde, AI-gestuurde besluitvorming. Dit brengt de gemiddelde schadeschattingstijd terug van twee uur naar tien minuten, en verhoogt de reparatie-index van de beheerde claim met meer dan 10%, volgens Solera Data Insights. Door alle elementen van het schadetraject in één platform te integreren, wordt het delen van gegevens sneller en nauwkeuriger, waardoor verzekeraars de schadekosten sneller kunnen inschatten. Dit leidt tot een betere ervaring voor klanten en een beter klantbehoud voor verzekeraars.
Om verzekeraars te helpen deze nieuwe technologie te gebruiken bij risicobeheer , organiseert Solera verschillende sessies tijdens Insurtech Insights in The O2, InterContinental London:
- De omnichannelbenadering
herdefinieert hoe u naar het claimtraject kijkt
Bill Brower, Vice President of Industry Relations bij Solera, bespreekt hoe een omnichannelbenadering de klantervaring kan verbeteren, claimprocessen kan stroomlijnen en bedrijfsgroei kan stimuleren. Deze sessie vindt plaats op 1 maart om 9:30. - Waarom zijn AI en
datagestuurde technologieën nodig om duurzaam en ESG-compliant te zijn
Neem deel aan een rondetafelgesprek waarin deelnemers delen hoe het verbinden van mensen en technologie – zowel bij het beheer van het schadetraject als bij risicobeheer – niet alleen meer efficiëntie en kostenbesparing oplevert, maar ook de productiviteit en klanttevredenheid verhoogt en een positieve impact heeft op de samenleving. Deze sessie vindt plaats op 2 maart om 10:20.
Bill Brower, Vice President of Industry Relations bij Solera: “Contactloze claims zijn niet alleen de toekomst van de verzekeringssector, ze zijn het heden. Klanten verwachten een Amazon-achtige ervaring van elk bedrijf waarmee ze communiceren. Nog te vaak worden verzekeraars tegengehouden door onnauwkeurige gegevens, subjectieve schadebeoordelingen en trage responstijden. We moeten het claimtraject herevalueren om de ervaring te bieden die klanten verwachten. Geavanceerde technologieën zoals AI kunnen verzekeraars helpen om de efficiëntie en nauwkeurigheid van het hele proces te verbeteren.”
Bezoek de website voor meer informatie over Solera of om u aan te melden voor een van de sessies, of kom langs bij stand S9.