Sedgwick heeft een duurzame schademanagementservice geïntroduceerd voor de Britse markt. van zijn innovatieve oplossingen voor duurzaam schademanagement in het Verenigd Koninkrijk. De service is ontworpen om alomvattend schadeherstel te integreren met milieubewuste praktijken vanaf het allereerste begin van schade-incidenten. “De lancering markeert een belangrijke mijlpaal in het navigeren door de complexiteit van schadeherstel, terwijl duurzame praktijken worden gepromoot en claimkosten worden gemanaged”, zegt Sedgwick
De nieuwe service richt zich volgens het expertisebureau op een kritiek gat in de markt en combineert op unieke wijze schademanagement met inspanningen op het gebied van duurzaamheid. “Terwijl traditionele benaderingen duurzaamheid vaak als een bijzaak beschouwen, zorgt de methode van Sedgwick ervoor dat duurzame praktijken vanaf de beginfase van de schadebeoordeling en het herstel worden ingebed. Deze vooruitstrevende aanpak helpt bedrijven efficiënter te herstellen en hun impact op het milieu te minimaliseren.”
Belangrijkste kenmerken en voordelen
o Het team van experts van Sedgwick bestaat uit adviseurs op het gebied van duurzaam schademanagement, projectmanagers voor schadeherstel en schadevaststellers voor koolstofreductie, die samenwerken met behulp van de nieuwste digitale 3D-beeldtechnologie.
o De dienstverlening begint met een wetenschappelijke beoordeling van de omvang van de schade, waarbij een duidelijk en accuraat inzicht in de situatie ontstaat
.o Vervolgens presenteert het team schadeherstelopties die prioriteit geven aan duurzaamheid, waaronder een grotere nadruk op herstel, energiezuiniger drogen, het gebruik van veerkrachtige reparatiematerialen en het herbestemmen en recyclen van afvalstromen
.o Klanten ontvangen gedetailleerde vergelijkingen van de kosten, tijd en impact op het milieu voor elke hersteloptie, waardoor ze weloverwogen beslissingen kunnen nemen.
o De nieuwe service helpt bedrijven bij het nakomen van hun verplichtingen op het gebied van milieu, maatschappij en bestuur (ESG), met name bij het aanpakken van Scope 3-emissies, die alle indirecte emissies in de waardeketen van een bedrijf omvatten.
“Deze innovatieve service richt zich op een veelvoorkomend probleem waarmee verzekeraars en andere bedrijven worden geconfronteerd: de strijd om de onmiddellijke herstelbehoeften in evenwicht te brengen met duurzaamheidsdoelstellingen op de lange termijn”, zegt Tony McAdams, Damage Management Consultant bij Sedgwick, wiens visie de ontwikkeling van de uniforme service heeft aangestuurd. “Door duurzame maatregelen vroeg in het schadebeheerproces te integreren, kan Sedgwick effectievere en milieuvriendelijkere herstelacties mogelijk maken.” Dit aanbod is een uitbreiding van Sedgwick’s wereldwijde ESG-strategie en een strategische volgende stap voor de Britse activiteiten van het bedrijf. Het team heeft eerder dit jaar de CO2-neutrale status bereikt en ligt op koers om zijn belofte aan het Science Based Targets-initiatief (SBTi) na te komen om in 2030 CO2-neutraal te zijn.
Peter Farrelly, Chief Operating Officer bij Sedgwick in Groot-Brittannië, zegt: “Het unieke aspect van onze service is dat het de traditionele benadering van schademanagement opnieuw uitvindt door duurzaamheid vanaf de eerste dag te integreren. Dit zorgt voor een milieuvriendelijker resultaat voor zowel onze klanten, klanten als verzekeraars. Onze aanpak komt niet alleen tegemoet aan de onmiddellijke behoeften van bedrijven om hun activiteiten te hervatten, maar sluit ook aan bij bredere doelstellingen op het gebied van bedrijfsduurzaamheid en financieel management, waardoor het een win-win situatie is voor alle belanghebbenden.”