Sedgwick heeft Laura Horrocks benoemd tot head of fraud technology and intelligence for its UK-based investigation services divisionals hoofd fraudetechnologie en -intelligentie voor haar in het Verenigd Koninkrijk gevestigde divisie voor onderzoeksdiensten.
De benoeming van Horrocks en de recente integratie van Shift Technology behoren tot de meest recente van Sedgwick’s investeringen in fraudebestrijding en groeistrategieën en -initiatieven. In 2021 benoemde het bedrijf een nieuw leiderschapsteam voor fraudeonderzoeken in het Verenigd Koninkrijk en werd het een geaffilieerd lid van het Insurance Fraud Bureau. Deze investeringen hebben Sedgwick geholpen voort te bouwen op zijn succes van de afgelopen jaren en klanten meer dan £ 100 miljoen aan fraudekosten te besparen op het gebied van woning-, commerciële, motor- en aansprakelijkheidsclaims.
In deze functie zal Horrocks toezicht houden op de ontwikkeling van Sedgwick’s onlangs geïntegreerde counter-fraud oplossing van Shift Technology om klanten innovatieve fraude-identificatiediensten aan te bieden. De technologie van Shift voor machinaal leren en kunstmatige intelligentie (AI) geeft het ervaren fraudeonderzoeksteam van Sedgwick een tactisch voordeel en verbetert de nauwkeurigheid bij het vroegtijdig opsporen van verzekeringsfraude. Sedgwick is het eerste schadebeheerbedrijf dat in zee gaat met Shift Technology en zijn toonaangevende fraudedetectie-oplossing in gebruik neemt. De technologie is nu al een goede investering gebleken en heeft Sedgwick geholpen om de huidige situatie van overvloed te beheersen.
Horrocks is sinds 2015 een Sedgwick-collega en brengt in haar nieuwe rol aanzienlijke ervaring in fraudebestrijding mee. Eerder werkte ze als fraud assessment and intelligence manager, waarbij ze collega’s van drie onderzoeksafdelingen integreerde in één fraud assessment and intelligence team. Daarvoor was Horrocks manager van het onderzoeksteam van Sedgwick voor verzekeraars van verkeersongevallen (RTA), waarbij ze fraude met autoverzekeringen onderzocht om klanten te helpen aanzienlijke besparingen te realiseren.
“Onze fraudebestrijdingsstrategie berust op drie pijlers: mensen, technologie en inlichtingen”, aldus Ian Carman, directeur van onderzoeksdiensten bij Sedgwick. “Onze passie om onze klanten en hun eerlijke klanten te beschermen tegen de gevolgen van fraude betekent dat onze strategie veel verder gaat dan alleen de aanschaf van de nieuwste antifraudetechnologie.
“Laura en haar team, die samenwerken met onze technologische en industriële partners, zullen ervoor zorgen dat onze opsporingsmethoden zich blijven ontwikkelen, dat onze technologie voortdurend wordt geoptimaliseerd en dat we opkomende trends en bedreigingen in near-real-time kunnen belichten”, aldus Carman.
“Het is een eer om in deze nieuwe functie te worden benoemd”, aldus Horrocks. “Ik heb een aantal jaren bij Sedgwick gewerkt en weet hoe innovatief het bedrijf is in het introduceren van oplossingen om fraude aan te pakken. Ik kijk ernaar uit om Shift Technology in het hele bedrijf in te zetten om de opsporing verder te ontwikkelen en klanten geld te besparen aan frauderisico’s bij een groot aantal claimsA