Polygon versterkt positie als full-service businesspartner met overname Respo Repair

 

Polygon Nederland heeft Respo Repair in Veldhoven overgenomen. “Respo Repair heeft sinds haar oprichting een sterke reputatie opgebouwd in schademanagement en verzekeringsdiensten en is toonaangevend in Smart Repair oplossingen. Deze strategische stap markeert een significante mijlpaal in de groeicurve van Polygon”, licht het reconditioneringsbedrijf toe.

Met de integratie van Respo Repair wordt een waardevolle nieuwe serviceline toegevoegd aan het veelzijdige aanbod van Polygon: herstel van esthetische en functionele schades aan harde materialen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van geavanceerde technieken en een dosis creatief inzicht, zodat schade aan kozijnen, sanitair, tegels, deuren en dorpels perfect weggewerkt wordt. Polygon Nederland, al een speler in specialistisch herstel na brand- en waterschade, herstel van elektronica, documenten, kunst en antiek, versterkt hiermee de positie in de markt en breidt uit naar 16 vestigingen.

Verheugde reacties

Marlies van der Meulen-Sahni, algemeen directeur van Polygon Nederland, deelt haar enthousiasme: “We kennen Respo Repair als een bedrijf dat, net als Polygon, excellente dienstverlening hoog in het vaandel heeft staan en we zijn ontzettend trots dat we de hoogwaardige vakkennis van Respo Repair nu geïntegreerd en breed kunnen aanbieden aan onze opdrachtgevers in de woningbouwverenigingen, vastgoedbeheer, hotels, verzekeraars en bij particulieren. Met deze nieuwe dienst tillen we onze duurzaam schadeherstel oplossingen naar een nog hoger niveau. We zijn overtuigd dat de overname synergie brengt. Kennisuitwisseling tussen de teams zal nieuwe kansen geven en toegevoegde waarde bieden voor onze klanten.”

Robin Petersen, CEO van Polygon Group, verwelkomt Respo Group bij Polygon: “ Hun expertise in Smart Repair versterkt onze leidende positie in dit groeiende segment en ondersteunt onze ambitie om innovatie in schadeherstel te stimuleren. Met een sterke focus op duurzaamheid speelt Smart Repair een cruciale rol in onze ESG-verbintenissen door de levensduur van materialen te verlengen, afval te verminderen en wereldwijd duurzamere oplossingen voor schadeherstel mogelijk te maken.”

De directeuren van Respo Group, Kris van Gorp en Jan Berghmans, delen hun visie over deze mijlpaal:Kris van Gorp: “We zijn ontzettend trots op wat we met Respo Group hebben bereikt. Onze groei en succes zijn het resultaat van de inzet en expertise van ons hele team. De overname door Polygon voelt als een natuurlijke volgende stap. We zien dit niet alleen als een erkenning van ons werk, maar ook als een geweldige kans om verder te groeien en onze klanten nog beter van dienst te zijn. Binnen Polygon kunnen we nieuwe standaarden zetten in de branche.”

Jan Berghmans: “Wat deze samenwerking voor ons bijzonder maakt, is de gedeelde visie en cultuur tussen Respo Group en Polygon. Beide organisaties hechten veel waarde aan innovatie, klantgerichtheid en kwaliteit. Met Polygon’s internationale expertise en kracht zijn we ervan overtuigd dat we onze klanten nog meer toegevoegde waarde kunnen bieden. We kijken ernaar uit om samen de mogelijkheden te verkennen en te benutten