NIVRE gaat de komende maanden gefaseerd een nieuw logo invoeren, zo schrijft voorzitter Klaas Brand in de vandaag verschenen nieuwsbrief van zijn organisatie. “ In de afgelopen periode hebben wij hard gewerkt om het NIVRE aan een nieuw logo te verbinden. Moderner, minder streng, maar nog steeds herkenbaar! In de komende maanden zal gefaseerd het logo worden geïntroduceerd, waarbij ook de website mee zal evalueren in de nieuwe huisstijl. Dus herkenbaarheid en uniformiteit in alle uitingen van het NIVRE zal ons straks ook weer helpen om meer die marktautoriteit te worden, waar wij het allemaal voor doen.”

Daarin meldt hij verder dat NIVRE in de afgelopen periode met haar Branchebesturen in veelvuldig overleg is geweest om vast te stellen wat NIVRE nu is en welke consequenties daaraan hangen. “Dat NIVRE een beroepsorganisatie is voor experts en daarnaast een kwaliteitsinstituut is, werd op 10 januari 2023 breed omarmd. Dat is belangrijk voor de vervolgstappen die daarop moesten en zijn genomen. Richtlijnen en normen, Governance structuur worden opgezet en tegen het licht gehouden maar ook taken en bevoegdheden voor het Bureau, de branchebesturen, de Raad van Branchevoorzitters en het Stichtingsbestuur zijn inmiddels veelvuldig onderwerp van gesprek en wij komen steeds dichter bij het eindpunt. Dat zijn interne aspecten en voor de experts minder direct zichtbaar, maar niet minder belangrijk.”
Maar experts zien volgens hem ook extern al veel meer van het NI. “Wij
zijn veel zichtbaarder, de nieuwe Basisopleiding staat voor 2023 in de
steigers en alle branches zijn heel actief met het uitvoeren van hun jaarplannen
voor hun achterban. Daar is deze nieuwsbrief ook een onderdeel van; met deze
nieuwsbrief willen de diverse branches goed laten zien aan hun achterban wat er
allemaal gebeurt.”
Klik hier voor de volledige nieuwsbrief van 23 maart: https://nivre.email-provider.eu/web/gjsf5lqwwt/0e24pg0aoq
