NIVRE-directeur Susan Mogony: “Meer zichtbaar worden als marktautoriteit”

Zowel het NIVRE als de ingeschrevenen in het Register zouden  hun specifieke kwaliteiten en de toegevoegde waarde wat meer naar buiten toe mogen uitdragen. Dat stelt directeur Susan Mogony in een interview in het recent verschenen Risk & Business Magazine  ”Sinds  mijn aantreden heb ik kunnen ervaren welke belangrijke rol schade-experts en daarmee het NIVRE vervult binnen de gehele keten. NIVRE staat voor kwaliteit en deskundigheid op schaderegelingsgebied. Er zijn maar weinig bedrijfstakken die zichzelf hoge(re) kwaliteits- en deskundigheideisen en gedragsregels opleggen in de vorm van onder PE-bijeenkomsten en andere controles.”

Die zichtbaarheid is volgens Susan dan ook één van de zaken waarvan NIVRE nadrukkelijker werk wil gaan maken. Het vormt samen met het zijn van marktautoriteit, kwaliteit, onafhankelijkheid en het werven van (jonge) aanwas de vijf speerpunten binnen de toekomstvisie ‘Samen naar de toekomst’ . “We willen het belang en de meerwaarde van zowel de organisatie als het vak van schade-expertise nog meer zichtbaar maken en over het voetlicht brengen. Zodat opdrachtgevers ons nog meer zien als ketenpartner en inzien dat we elkaar nog hebben om een optimaal eindproduct aan verzekerden te kunnen blijven bieden. En dat overheden, relevante branche- en beroepsorganisaties en ook de media ons daadwerkelijk gaan zien als dé marktautoriteit op schaderegelingsgebied en dus als dé gesprekspartner als het om de afhandeling van schadeclaims gaat.”

Zo heeft volgens haar  NIVRE al vele jaren een rol binnen branche- en beroepsorganisaties als BOVAG, FOCWA (Automotive) en De Letselschade Raad (Personenschade). “Die rol moeten andere branchegroepen op hun eigen werkterrein ook kunnen vervullen bij relevante instanties. We gaan daar zeker werk van maken”, aldus de vorig jaar aangetreden directeur.  Hoewel het NIVRE in de 30 jaar van haar bestaan al het nodige heeft gerealiseerd is zij van mening dat zaken altijd beter kunnen. Ook wat de kwaliteitseisen betreft. “Ik heb  het idee hiervoor met basisrichtlijnen en – protocollen te komen waaraan ingeschrevenen minimaal dienen te voldoen. Waar ik naar toe zou willen is een herkenbare kwaliteit voor alle NIVRE-ingeschrevenen, zodat een verzekerde als hij hoort dat een NIVRE-expert de schade komt behandelen weet dat aan dat ‘label’ een bepaalde kwaliteit hangt en dat hij/zij vooraf weet wat men kan verwachten.”

Kijk hier voor het volledige artikel: http://riskenbusiness.nl/wp-content/uploads/2022/01/RB-1_2022.pdf