De caravan- en kampeermarkt mag zich momenteel in toenemende mate verheugen in een groeiende populariteit , niet in het minst vanwege de huidige ontwikkelingen op het gebied van “Corona / Covid-19”. Met een toenemend aantal caravans en campers wint ook de regeling van verzekerde schade aan belang. Het Schadenschutzverband GmbH (SSV) en de carSN Schadenmanagement GmbH (carSN) zijn daarom een samenwerking gestart in een proefproject van zes maanden.
De focus ligt op caravanklanten van HDI Versicherung wiens verzekerde camper of verzekerde camper betrokken is bij een ongeval of weergerelateerde schades. In de toekomst moet dit segment ook kunnen profiteren van de voordelen van het professionele schadeherstel in het SSV-partnernetwerk. De controle van caravanschades wordt beheerst in het samenspel tussen HDI, SSV en carSN in een gecertificeerde carSN partnerwerkplaats, die met uitgebreide caravankennis, de bijbehorende reparatieprocedures en originele reserveonderdelen de schade snel en vakkundig herstelt. Inmiddels dragen HDI, SSV en carSN samen zorg voor de gehele organisatie en klantenservice.
Ook zetten HDI, SSV en carSN nieuwe standaarden met betrekking tot de digitalisering van het gehele schadeproces. Alle communicatie tussen verzekeraar, schaderegelaar en werkplaats is volledig geïntegreerd en digitaal. Hierdoor kon de pilot en de integratie van alle betrokkenen bij het proces snel en pragmatisch worden geïmplementeerd met behulp van bestaande interfaces.
Gerald-Alexander
Beese, algemeen directeur van SSV GmbH, legt uit: “We zijn verheugd dat we met
deze samenwerking onze caravanklanten een unieke en innovatieve service kunnen
bieden op het gebied van schadeherstel aan stacaravans en campers. We zullen de
pilot continu observeren teneinde toekomstige productoplossingen te kunnen identificeren. ”
Klaus Lindner, algemeen directeur van carSN vult aan: “Met HDI hebben we voor de samenwerking een van de leidende verzekeraars in het caravan- en campersegment kunnen strikken. Dit toont aan dat we de vinger aan de pols houden met innovatieve bedrijfsideeën. ”Hij kondigde ook aan dat de nieuwe en efficiënte manieren van carSN in service en reparatie – het sleutelwoord: reparatie vóór vervanging – ook naar andere Europese landen zullen worden uitgerold Het doel is om zowel de reizende voertuiggebruiker als de verzekeraar grensoverschrijdend uniforme standaarden te kunnen bieden.