CED komt met statement over (contra)expertise

 

 

Naar aanleiding van alle mediaberichten (recent DFT TV, bizar slecht item) rondom het expertisevak heeft CED een statement geschreven. “Als de schadespecialist van Nederland voelen we ons verplicht hierop te reageren. “Dat doen we in het artikel “Expert vs contra-expert” in ons relatiemagazine FWD Magazine. En dat doen we middels dit statement”, aldus CED, dat contra-expertise een vorm van consumentenbescherming noemt.” Verzekeraars en schade-experts zijn op z’n minst moreel verplicht om verzekerden op dat recht te wijzen. Tot een aantal jaren geleden is dit misschien niet altijd even duidelijk gecommuniceerd, maar gelukkig worden verzekerden nu veel beter op hun recht gewezen. Zowel door de verzekeraars zelf als door de schade-experts.”

CED en EMN gaan naar eigen zeggen een stap verder. Onze experts wijzen gedupeerden niet alleen op hun recht, maar we adviseren hen bij complexe dossiers expliciet een contra-expert in de arm te nemen. Dat voorkomt in een later stadium vaak voor de klant minder prettige discussies over omvang en hoogte van de schade en het bevordert de efficiënte en effectieve tijdbesteding van alle betrokkenen:   In de nieuwsbrief van vrijdag zal nader worden ingegaan op het statement van CED.