BIBA lanceert drie gidsen om makelaars te helpen hun klanten een soepel claimproces te laten doorlopen


De British Insurance Brokers’ Association (BIBA) heeft drie schadehandleidingen gelanceerd die haar leden kunnen gebruiken om klanten te helpen beter door het schadeproces voor woon-, motor- en reisverzekeringen te navigeren.

Verzekeringsklanten verwachten dat een geldige claim tijdig en eerlijk wordt afgehandeld in ruil voor hun premies. Het is echter mogelijk dat klanten zich niet bewust zijn van wat ze moeten doen om het claimtraject soepel te laten verlopen. Deze handleidingen helpen bij gesprekken tussen makelaars en hun klanten bij het managen van een claim. Ze zullen een nuttig hulpmiddel zijn voor de klanten van makelaars.

De gidsen zijn geschreven door experten van de BIBA Claims Working Group. Andrew Gibbons, voorzitter van de BIBA Claims Working Group en MD, Mason Owen Financial Services zegt: “Deze gidsen zijn bedoeld als hulpmiddel voor makelaars die lid zijn van BIBA om hun klanten te helpen begrijpen welke stappen ze mogelijk moeten nemen en welke informatie ze mogelijk moeten verzamelen om een claim in te dienen. Verzekeraars zo gedetailleerd mogelijk informeren over de schade helpt om het aantal vragen te verminderen en we geloven dat het volgen van de adviezen en tips in de gidsen het proces zal versnellen.”

Verzekeringsklanten verwachten dat een geldige claim tijdig en eerlijk wordt afgehandeld in ruil voor hun premies.  Het kan echter voorkomen dat klanten niet weten wat ze moeten doen om de schadeafhandeling vlotter te laten verlopen en deze gidsen zullen helpen bij de gesprekken tussen makelaars en hun klanten bij het afhandelen van een schadeclaim. Ze zullen een nuttige geheugensteun zijn voor de klanten van makelaars.

De drie beknopte gidsen zullen beschikbaar zijn voor leden op de BIBA-website en omdat sommige leden ervoor kiezen om zeer proactief te zijn in de claimsafwikkelingvan hun klanten, zijn er ‘white-labelled’ versies beschikbaar voor leden om hun eigen branding toe te voegen. Graeme Trudgill, CEO, BIBA concludeert: “Dit is een belangrijk stuk werk voor ons om leden te helpen echt hun waarde aan klanten te laten zien. De gidsen brengen tot leven wat er gebeurt tijdens een schadeclaim met als doel om klanten te helpen een zo soepel mogelijke schade-ervaring te hebben.”

.